Gå til innhold
Arkivverket

[#71656] slekta til Ingeborg Aslagsdatter foedt 29 Sept 1859 i Veoey


Gjest Stein Gammelmo
 Del

Recommended Posts

Gjest Stein Gammelmo

Mitt navn er Stein Gammelmo og bor i Tyskland. jeg proever aa hjelpe en amerikansk venn med aa finne hennes slekt som kom fra grytten og veoy i Moere & Romsdal. Henne tip oldefar var Edvard Pedersen som reiste til USA over Bergen 24 november 1881 med etternavn Melboe Unhjem. Han ble gift i USA med Ingeborg Aslagssdatter (Mittet)foedt 29 september 1859 i Veoey. trolig reist til USA fra Bergen 12 mai 1883 med etternavn Metat. Hun brukte Mittet som etternavn I USA Ingeborg,s foreldre var Aslek Sivertsen foedt 10 Nov 1831 og Johanne Johnsdatter(kirkeboekene daapsprotokoll fre barnene) eller Paulsdatter (folketelling 1865) foedt ca. 1838 i Veoey. De hadde 2 barn Ingeborg og Christine foedt 15 mars 1863. Jeg kan ikke finne ut naar Johanne var foedt eller tidligere generasjoner fra hennes side. Kan noen hjelpe meg med det. Jeg leter ogsaa etter Aslak's far. Sivert Knudsen. Hans mor var Christine Knudsdatter f. ca. 1800, datter av Knud Tronsen f. ca.1758 og Marit Madsdatter f. ca.1764. Jeg haaper aat jeg har funnet de korrekt opplysninger og haaper at noen kunne vaere behjelpelig med aa verifisere dette. Ogsaa yngre generasjoner frem til i dag er jeg interesert i. Kan noen hjelpe meg med dette ville det vaert flott. Den amerikanske siden av slekta er det ogsaa mulig aa produsere hvis noen leter etter den. Haaper paa aa faa hoere fra noen. Venlig hilsen Stein

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Osvald Rydjord

Jeg kan nok hjelpe deg med en del svar her, men siden jeg ikke har basen min tilgjengelig her hvor jeg er nå, må du vente til i kveld.Mvh Osvald

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Osvald Rydjord

Jeg hadde, som jeg trodde, en del av disse i basen. Her har jeg tatt med bare en del. Sender du meg en epostadresse (osvald punktum rydjord alfakrøll sfjbb punktum net) så kan jeg sende deg en RTF-fil til og med Ingeborgs 6.tippoldefar.Du skriver at Ingeborg hadde en søster Christine. Hun giftet seg og fikk 11 barn. Mange etterkommere. Kristine har en datterdatter Addy Kristine Rød, gift med Normann Olsen, som er bosatt i CaliforniaDe hadde også en bror Sivert, f 1867, som emigrerte til Canada. Hans skjebne er ukjent.En tredje søster Guri, f 1873 ble gift med Peder Kristoffersen Holm.1. Ingeborg Aslaksdatter Mittet, f. 29 sep 1859 på Nesje, Veøy, Møre og Romsdal, emigrert 12 mai 1883 til USA.Foreldre2. Aslak Sivertsen Lillevik, f. 1831 i Lillevik Nesje, Veøy, Møre og Romsdal, d. 1905 på Mittetstrand, Veøy, Møre og Romsdal. Han giftet seg med Johanne Jonsdatter Malones, gift 1861 i Veøy kirke, Veøy, Møre og Romsdal.3. Johanne Jonsdatter Malones, f. 1835 på Malones, Veøy, Møre og Romsdal, d. 1905 på Mittetstrand, Veøy, Møre og Romsdal.Besteforeldre4. Sivert Knudsen Horsgård, f. 1789 på Horsgård indre, Veøy, Møre og Romsdal, d. 1842 i Hoåneset, Veøy, Møre og Romsdal. Han giftet seg med Kristi Knudsdatter Elgenes, gift 9 jun 1822. ,5. Kristi Knudsdatter Elgenes, f. 1797 på Rød, Nesset, Møre og Romsdal, d. 1880 i Lillevik, Veøy, Møre og Romsdal.6. Jon Paulsen Malones, f. 1802 på Malones, Veøy, Møre og Romsdal, d. 1837 på Malones, Veøy, Møre og Romsdal. Han giftet seg med Guri Jonsdatter Haugen, gift 1832 i Trondheim domkirke, Trondheim, Sør-Trøndelag.7. Guri Jonsdatter Haugen, f. 1804 i Oppdal, Sør-Trøndelag, d. 1875 på Malones, Veøy, Møre og Romsdal.Oldeforeldre8. Knud Olsen Buvik, f. 1758 fra Mittetstrand, Veøy, Møre og Romsdal, d. 1832 i Mittetstrand, Veøy, Møre og Romsdal. Han giftet seg med Ingeborg Sjursdatter Haukeberg, gift 1787. 9. Ingeborg Sjursdatter Haukeberg, f. 1756 på Haukeberg, Eid, Møre og Romsdal, d. 1831 i Mittetstrand, Veøy, Møre og Romsdal.10. Knut Olsen Elgenes, f. 1767 i Elgenes, Nesset, Møre og Romsdal, d. 1806 i Elgenes, Nesset, Møre og Romsdal. Han giftet seg med Brit Olsdatter Myklebostad, gift 3 jan 1796 i Nesset, Møre og Romsdal.11. Brit Olsdatter Myklebostad, f. 1769 på Myklebostad, Vistdal, Nesset, Møre og Romsdal, d. 11 feb 1954 i Elgenes, Nesset, Møre og Romsdal. Hun giftet seg med (1) Knut Olsen Elgenes, gift 3 jan 1796 i Nesset, Møre og Romsdal, f. 1767 i Elgenes, Nesset, Møre og Romsdal, d. 1806 i Elgenes, Nesset, Møre og Romsdal. Hun giftet seg med (2) Aslak Olsen Sandnes, gift 5 jul 1807 i Nesset, Møre og Romsdal, f. 1779 på Sandnes, Nesset, Møre og Romsdal, d. 4 jan 1862 i Elgenes, Nesset, Møre og Romsdal.12. Paul Jonsen Malones, f. 1777 på Malones, Veøy, Møre og Romsdal, d. 1853 på Malones, Veøy, Møre og Romsdal. Han giftet seg med Kristi Pedersdatter Hovdenak, gift 1802.13. Kristi Pedersdatter Hovdenak, f. 1778 på Hovdenakken, Bolsøy, Møre og Romsdal, d. 1860 på Malones, Veøy, Møre og Romsdal.14. Jo-Pe Haugen. Han giftet seg med Guri Haugen, gift bosted (fam) i Oppdal, Sør-Trøndelag.15. Guri Haugen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest stein gammelmo

Hjertlig takk igjen. Dette er bare helt fantastisk. Jeg har bare funnet 6 barn fra Christine og Aslak Aslaksen. Jeg har Anne 1889, Johanne 1891, Aslak 1893, Alfred 1895, Sigvart K 1897 og ei udoept datter foedt den 12 Nov 1900. Hvis du har ville det vaert flott aa faa fylt ut denne grenen korrekt. Jeg vil sende deg min E-Mail adresse i morgen. Igjen tusen takk for all hjelpenHilsen Stein

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.