Jump to content
Arkivverket
Sign in to follow this  
Guest Els Tveit

[#71665] Peder Abraham Høvig født i 1814 i Kristiansand eller Kristiansund

Recommended Posts

Guest Els Tveit

Vil gjerne ha info. : Peder Abraham Høvig født i 1814 I KRISTIANSAND eller KRISTIANSUND, Faren heter Abraham Høvig og moren Kari(Karen) Soli. Jeg vet at han var sjømann og han reiste til Holland og har giftet seg der og død i 1860 i Holland. alle info velkommen

Guest Svehn Ruskelöv

Hei Els!Det er definitivt Kristiansund det gjelder,for namnet Abraham er brukt i nesten hele Möre og Romsdal i 1801-telling.Dette kan väre din Karen??, Karen Erichdtr. 7 år på gården Sollien i tellingen 1801/Bolsöe :[url="http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/WebCens.exe?slag=visbase&sidenr=19&filnamn=f1801&gardpostnr=45212&personpostnr=670541&merk=670541#ovre>LenkeAv erfaring så vet vi att för i tiden gjikk ofte fornavnet i arv i släkten/familien. I dette tilfelle tenker jeg på Peder og Abraham.Abraham Hövig behöver ikke väre födt på Hövig??,han kan ha värt tjenestefolk der og brukt navnet??. Så her har jeg en kandidat, Abraham Pedersen 7 år på gården Moltue i tellingen 1801/Heröe :

Sign in to follow this  

• Recently Browsing   0 members

No registered users viewing this page.

• Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.