Gå til innhold
Arkivverket

[#71665] Peder Abraham Høvig født i 1814 i Kristiansand eller Kristiansund


Gjest Els Tveit
 Del

Recommended Posts

Gjest Els Tveit

Vil gjerne ha info. : Peder Abraham Høvig født i 1814 I KRISTIANSAND eller KRISTIANSUND, Faren heter Abraham Høvig og moren Kari(Karen) Soli. Jeg vet at han var sjømann og han reiste til Holland og har giftet seg der og død i 1860 i Holland. alle info velkommen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Svehn Ruskelöv

Hei Els!Det er definitivt Kristiansund det gjelder,for namnet Abraham er brukt i nesten hele Möre og Romsdal i 1801-telling.Dette kan väre din Karen??, Karen Erichdtr. 7 år på gården Sollien i tellingen 1801/Bolsöe :[url="http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/WebCens.exe?slag=visbase&sidenr=19&filnamn=f1801&gardpostnr=45212&personpostnr=670541&merk=670541#ovre>LenkeAv erfaring så vet vi att för i tiden gjikk ofte fornavnet i arv i släkten/familien. I dette tilfelle tenker jeg på Peder og Abraham.Abraham Hövig behöver ikke väre födt på Hövig??,han kan ha värt tjenestefolk der og brukt navnet??. Så her har jeg en kandidat, Abraham Pedersen 7 år på gården Moltue i tellingen 1801/Heröe :

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.