Gå til innhold
Arkivverket

[#71676] Østen Nielsen, på Sør-Fron


Gjest Anders Bakken
 Del

Recommended Posts

Gjest Anders Bakken

Finner bryllupet mellom Østen Nielsen og Berthe Mortensdatter Olstad i Sør-Fron den 6.nov 1818. Han står der som Østen Nielsen Hjeltge?Har funnet disse barna i kirkeboka på sør-fron, mulig det er flere da det er stor aldersspredning her Niels 17 Sep 1818 Johannes 4 Jul 1821 Magnil 16 Jul 1825 Morten 2 Sep 1834 Kari 6 Aug 1837 (som er en av mine tipp-tipper)Ved dåpen til barna er han nevnt både som Hjelt, Gjelt og Gjeldt. Så jeg undres på hvor han kommer fra, født og evt foreldre av han, navnet er vel såvidt jeg vet ikke vanlig på Fron, hvor bør det letes for å finne mer om han?Mvh. Anders.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ann-Mary Engum

Fant disse barna av paret: Niels,17 sept 1818: [url="http://www.familysearch.org/eng/search/igi/individual_record.asp?recid=500221806902&lds=1&region=12&regionfriendly=Norway&juris1=Norw9Oppl&juris2=Oppl&juris3=&juris4=&regionfriendly=&juris1friendly=Oppland&juris2friendly=&juris3friendly=&juris4friendly=>Lenke Johannes,4 juli 1821: Lenke Morten,24 aug 1824: Lenke Magnil,26 juli 1826: Lenke Marit,mars 1829: Lenke Anne,mars 1829: Lenke Morten,2 sept 1834: Lenke Kari,6 aug 1837:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anders Bakken

Takk for det, å takk for lenker som jeg glemte. :-)Da ble det litt mindre aldersspredning på ungeflokken også om ikke annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ann-Mary Engum

Vielsen mellom Østen og Berte,fra klokkerboken: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=9253&idx_id=9253&uid=ny&idx_side=-195>Lenke I ministerialboken står det at han var 25 år ved vielsen(født omkring 1794?): LenkeKonfirmanten Østen Nielssen Hjelt,15 år.Konfirmert i 1810 (høyre side) LenkeFinner en Østen Nielssen på 7 år på Faasse i 1801.Mora heter Ane Østensdatter:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anders Bakken

Det kan jo godt stemme ja, hadde ett håp om at han var innflyttet til Fron, med tanke på det noe uvanlige etternavnet hans, men om han er ett uekte barn av denne Ane Østensdatter og født på Fron blir det vel nærmest umulig å finne ut noe mere om fødselen og faren hans.Takk for hjelp forresten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.