Gå til innhold
Arkivverket

[#71681] Hjelp til å tyde stedsnavn fra bryllup i Aurskog kirke i 1846


Gjest Kåre Petter Hansen
 Del

Recommended Posts

Gjest Kåre Petter Hansen

Det dreier seg om nr. 92, 21.09.1846.Det er stedsnavnet bak faren til bruden som interesser meg. Et merkelig navn? Even ? Om noen klarer å tyde stedet hvor bruden bor, er jeg også takknemlig. LenkeMVHKåre Petter Hansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kåre Petter Hansen

Takk for hjelpen, nå gjenstår det å finne ut hvor denne Veiby plass var. Dorthea skal være født i Aurskog, men det er ingen plass som passer der. Begge hennes to sønner fra et tidligere ekteskap med Hans Larsen, Andreas(f, 25.11.1825) og Lars (f. 27/02,1829) skal også ha vært født i Aurskog, men jeg finner ikke disse i kirkebøkene. MVH K.P. Hansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jon Erik Berg-Hansen

I 1865-tellinga finner du Veiby i : 0221 Høland 0224 Urskaug 0227 Fedt 0229 Enebak 0231 Skedsmo sogn 0236 Næs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Kåre Petter Hansen

Takk for hjelpen så langt. Det gjenstår å finne hvor denne plassen Veiby lå. Det finnes en i bygdeboka for Aurskog, men den er neppe den rette. Det kan ha vært i Høland. Ekteparet Hans Larsen og Dorthe Evensdatter har stor etterslekt. Se for øvrig tema 71881. Jeg sitter på en god del navn som jeg gjerne videresender. Interesserte kan ta kontakt med meg. MVH Kåre Petter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kåre Petter Hansen

Berit, Jeg har sett på denne Dorthea før, men jeg overså henne i den nye bygdeboka. Nå har jeg gått grundigere til verks. Husmannsplassen het jo Veiby. Jeg tror faktisk det er rette person Et av barnebarna ble gift med Karl Lilleberg(Fet), han var født på en plass under Hval, Valseie eller Ekra Takk for hjelpen. MVH Kåre Petter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kåre Petter Hansen

Jeg fant sønnen Lars, f . 27/02-1829, døpt i Ausrkog kirke, 15/3/1829. Se om emigrasjon i tema 71881. Jeg etter bryllupet til Hans Larsen og Dorthe Evensdatter i Aurskog og Sørum uten hell. MVH Kåre Petter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.