Gå til innhold
Arkivverket

[#71689] Hjelp til å lese kirkeboka for Bakka 1893


Gjest Trond Gellein Løkken
 Del

Recommended Posts

Gjest Trond Gellein Løkken

Barnet Bjarne (nr 233) ble døpt den 29. oktober 1893 i Bakke kirke. jeg klare å tyde faren til Peder Hauan, maskinarb. og ugift og morn til Birgitte Laura Sofie Andersen... men så stopper det.Så lurer jeg på hva det sår i anmerkningsrubrikken.Permanent sidelenke: Lenke Mvh Trond

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Lurer på om det står tyende etter Andersen og muligen ugift. Når det gjelder faren kan ikke jeg se at det står maskinarbeider. Jeg synes også det begynner på maskin ...men så skjønner jeg ikke resten av ordet- Anm.: b. Barnemoderen, begges 1ste. barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne J  Engmo

Klokkerboka er litt tydeligere,og her står det som anmerkning at det er barnemoderens 1. barn.I ministeralboka står det vel også ei underskrift etter anmerkningen. Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sigbjørn Sandsmark

Det hadde vært kjekt om der i overskriften sto hvilke fylke Bakke kirke tilhørte. Der er 3 Bakke kirker. Hilsen Sig--- som er døpt i Bakke kirke V Agder ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aud Sandbu

Ved hjelp av klokkerboka som Anne J. Engmo laget lenke til, er det nå mulig å lese i ministerialboka at faren var maskinistskoleelev.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.