Gå til innhold
Arkivverket

[#71702] Johanne Christine Hansdatter, døpt i Sandar (Sandeherred) 29.jan 1826


Gjest Sissel Johnsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Sissel Johnsen

Johanne Christine Hansdatter døpes i Sandar 29.jan 1826.Permanent sidelenke: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=8226&idx_id=8226&uid=ny&idx_side=-177>LenkeMor er Anna Maria Sørensdatter og far er Hans Engebretsen fra Hedrum.Hva står det etter Hedrum i kirkeboka?Kjenner noen til forfedrene hennes? Jeg finner henne ikke konfirmert i Sandar, og heller ingen vielse på foreldrene. Men jeg kan ha oversett dem.Hun gifter seg i 1859 med Andreas Peter Boesen Lund og jeg har alt om deres liv videre.Jmfr lenke 71369

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Erik Torp

Dette er et barn født utenfor ekteskap. Sannsynligvis har foreldrene ikke giftet seg siden. Det er ikke lett å komme videre her. Etter Hedrum står det PræsteEie, dvs en plass under prestegården. Ofte var det håndverkere som bodde slike steder, og de reiste gjerne rundt... En av fadderne kan være søster til faren. To faddere er fra hhv Fokserød og Råstad i Sandar. Kanskje er det forbindelse dit?? Det står muligens noe mer i ministerialboken (din link var til klokkerboken), men den er nesten uleselig. På www.vestfold-slekt.net er det en del søkbare databaser. Ikke alle disse ligger på digitalarkivet. Kan kanskje være til hjelp ved letingen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.