Gå til innhold
Arkivverket

[#71705] Hjälp med att tyda


Gjest Susanne Thorsberg
 Del

Recommended Posts

Gjest Susanne Thorsberg

Hej! jag har hittat i arkivet men har svårt att tyda vad som står i posterna...Hedmark, Grue 1847-1858 Vigde, 1852 rad 40 Ole Olsen och Maren Olsdatter ..... men var kommer de ifrån osv.??Tusen tack! Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tor Kvien

Om Ole Olsen Skulstadberget står det at 'fødested' er Møllerud, og at faren er husmann Ole Olsen, Tjuren.Ole Olsen er ikke nevnt på Møllerud i folketellingen for 1865: [url="http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&sidenr=6&filnamn=f60423&gardpostnr=423&merk=423#ovre>LenkeHennes far ser ut til å være en Ole Jørgensen Skulstadberget.I 1865 tellingen er muligens stedet de bor kalt Skulstadmoen, matrikkel 34f, men jeg er litt usikker på om det er de rette personene, så her må det sjekkes mer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Susanne Thorsberg

Tack alle sammen! Tor, det var rätt länk för hans son hette Ole Olsen och gifte sig med Maren Olsdatter.Sigbjörn, lenken fungerade inte för mig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 10 måneder senere...
Gjest Simon Trøan

Hei Susanne!Jeg har en del informasjon om denne familien. Send meg gjerne en e-post: simontr (krøllalfa) online.no.Mvh Simon Trøan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.