Gå til innhold
Arkivverket

[#71710] Kristine Mathilde Olsdatter død 1879 i Haugesund, født i Christiania 1978?


Gjest Jorunn Stenberg
 Del

Recommended Posts

Gjest Berit Knudsen

Det gjelder et pikebarn på under 1 år. Hun var født 26/11 1878 i Christiania. Ole Olsen var faren hennes.Kan hun ikke ha blitt døpt i Haugesund?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jorunn Stenberg

Hvis hennes far er den Ole Olsen jeg tror, kommer han fra Fåberg/Lillehammer. Vet at han var smed, og deltok i byggingen av Østbanestasjonen i Oslo, som sto ferdig i 1882. Det kan ha vært grunnen til at datteren er født der. Moren, som i så fall er kona Marthe Malene Johannesdatter, kommer fra Fedjedal/Haugesund. Har derfor lett etter Kristine Mathildes dåp begge disse stedene i tillegg til Oslo, men finner henne ikke. Trenger gode tips for å komme videre her...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Johan Arthur Hansen

Siden Ola Olson var smed på Visnes, så er hun kanskje født i Avaldsnes? Jeg har ellers familien til Marthe Malene i mitt slektstre. Mvh. Johan Arthur Hansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kurt Østbye

Finner henne ikke hverken som døpt eller konfirmert i Avaldsnes.Har du mer opplysninger, hvor var hun f.eks. i folketellingen for 1900 ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jorunn Stenberg

Om ikke en direkte videreføring, så i samme familie.. Med mindre Kristine Mathilde kan knyttes til en annen familie på Fedjedal, med far gruvearbeider Ole Olsen, kan dette også være et 'spor' etter Marthe Malene. Jeg har så langt ingen andre holdepunkter, men tenker at en dokumentasjon av dåpen vil være et godt bidrag. Farsnavnet alene er ikke nok til at jeg tør knytte henne til familien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jorunn Stenberg

Håper denne virker. Hun står som nr 25, kvinnekjønn. Lenke. Dette var nesten som den berømte nåla i høystakken. Nå gjenstår det bare å finne dåpen til Kristine Mathilde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arne B. Kristiansen

Her er en permanet lenke.... Permanent sidelenke: LenkeJorunn... Om du vil lenke en permanent lenke så må du gå øverst i feltet bildeinformasjon og merke for øverst eller nederst. Da får du mulighet til å kopiere en permanent lenke...Ser at fødestedet er Karmøen, 2/9 (?) 1854 og bostedet er Ekebergveien 9 i Gamlebyen....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mariann Stokken

Det som gjer at krk.bok sida ikkje virkar er at du kopierar adressefeltet oppe på sida. Men det du må kopiera er adressefeltet inne på krk.boksida.Dersom du klikkar i den boksen der det står bildeinformasjon (øvst oppe på krk.boksida), så kjem det fram 'øverst' 'nederst' 'ingen', klikk på øverstDå dukkar det opp tre linjer like under, marker det midterste feltet, kopier og lim inn der du vil ha det :-))Lukke til :-))Venleg helsing Mariann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jorunn Stenberg

Jeg fikk mye informasjon om denne damens første familie i tidligere tema:70991. Har du opplysninger som knytter Kristine Mathilde Olsdatter til Marthe Malene Johannesdatter? Da er jeg interessert i få vite mer om det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.