Gå til innhold
Arkivverket
Gjest Helen Johanne Berget

[#71726] Anders Evensen f.1754 Modum

Recommended Posts

Kan noen hjelpe meg å finne foreldrene til Anders Evensen f.1754.g.m.Kari Henriksdtr.fra Norderhov f.1759.Han var husmann på Røste.MVH Helen Berget

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Ann-Mary Engum

Ser at Mads Evensen og Mari Evensdatter er faddere ved Ole's dåp.(søsken av Anders?)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Ann-Mary Engum

Verdt å sjekke! Finner en Anders Evensen,døpt 14 des 1855.Foreldre Even Olsen og Mari Hansdatter.: [url="http://www.familysearch.org/eng/search/igi/individual_record.asp?recid=500219334512&lds=1&region=12&regionfriendly=Norway&juris1=Norw9Busk&juris2=Busk&juris3=&juris4=&regionfriendly=&juris1friendly=Buskerud&juris2friendly=&juris3friendly=&juris4friendly=>LenkeAnders,fra kirkeboken: Lenke Dette paret fikk også barna: Anne,1753: LenkeOle,1757: LenkeHans,1759: Lenke Søren,1760: Lenke Mads,1762: LenkeMads,fra kirkeboken:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Ann-Mary Engum

Lenke til tellingen på Røste i 1801.Anders Evensen og Kari Henriksdatter har 6 barn boende hjemme,deriblant sønnen Ole,18 år: Lenke

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk til Ann-Mary Engum.Jeg har bare sett i kirkebøkene for Modum.Det lønner seg å se i andre kirkebøker.Anders Evensen og Kari Henriksdtr. er min mormorsw tipptippoldeforeldre.Mvh Helen

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk til Ann-Mary Engum.Jeg har bare sett i kirkebøkene for Modum.Det lønner seg å se i andre kirkebøker.Anders Evensen og Kari Henriksdtr. er min mormorsw tipptippoldeforeldre.Mvh Helen

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei igjen Ann-Mari Engum.Anders Evensen og Kari Henriksdtr.er min mormors Tippoldeforeldre.MVH Helen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei igjen Ann-Mari Engum.Anders Evensen og Kari Henriksdtr.er min mormors Tippoldeforeldre.MVH Helen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Diis Bøhn

Jeg er også etterkommer av Anders Evensen og Kari og er interessert i å utveksle informasjon. Min forfar er sønnen Ole, født ca 1783 - han er 18 år i 1801 ifølge folketellingen, som noen nevnte tidligere i denne tråden.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.