Gå til innhold
Arkivverket

[#71729] Fjellsrud slekt, Sør-Fron


Gjest Magne Bårdslien
 Del

Recommended Posts

Gjest Magne Bårdslien

21/9-1761 er det skjøte på gården Fjellsrud på Sør-Fron til Ole Tostensen, fra hans samsøsken ved deres verger. Søsken er: Beret Tostensdtr, med verge Simen Høystad. Anne Tostensdtr, med verge Peder Pedersen Haugstad. Mari Tostensdtr, med verge Siver Brettingen. Marit Tostensdtr, med verge Stener Strømlien.Så er spørsmålet mitt, er det noen som kjenner til hvor det ble av disse 4 søstrene senere ?Deres foreldre var Tosten Stenersen Fjellsrud og hustru Rønnoug Olsdtr.Stener Strømlien som er verge for Marit, er antagelig bror til Tosten Fjellsrud. Hvilken tilknytning de andre vergene har, vet jeg ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eva Tomter

Kanskje disse er blandt de du søker: Berit Tostensdatter Eide, gravlagt 18.02.1807 - 78 år Marit Tostensdatter Lundstuen, gravlagt 24.05.1807 - 80 år Ole Tostensen Fjelsrud, gravlagt 18.03.1810 - 74 år [url="http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&sidenr=46&filnamn=fronbegr&gardpostnr=646&merk=646#ovre>Lenke Du angir ingen alder på dem. Marit Tostensdatter sitter på Lund store i 1801 Lenke mor til en eller annen. Ole Tostensen på Fjelsrud

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Magne Bårdslien

Hei Eva!Takk for opplysningene, jeg har ingen alder på disse søstrene, men Ole Tostensen er oppgitt til å være 60 år i 1801 tellingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.