Gå til innhold
Arkivverket

[#71740] Noen som har lyst til å lese korrektur? Manntall 1697 for noe av indre østfold?


Gjest Erlend Eriksen Mæhlum
 Del

Recommended Posts

Gjest Erlend Eriksen Mæhlum

Jeg har registrert noen manntall som er sendt inn av prestene til det militære over menn i alderen 16-36år. De stendene jeg har registrert eller holder på med er: Rakkestad, Askim, Spydeberg, Trøgstad, Skiptvet. Muligens jeg registrer Marker også. Manntallene er av forskjellig kvalitet, men er ganske innholdsrike, da fødested er oppført. Jeg kommer til å sende de inn til digitalarkivet hvis noen kan lest korrektur på materiale, slik at kvaliteten blir bra. Bare å melde seg om noen skulle ha lyst

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Øivind Larsen

Jeg tror jeg kan ta denne jobben. Kan du sende meg en mail på torueri at online.no, så kan vi diskutere det litt nærmere.mvh Øivind

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Are S. Gustavsen

Hei Erlend!Jeg håper du vil inkludere Marker også, og stiller meg til disposisjon for korrekturlesing av den biten.Mvh Are

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Erlend Eriksen Mæhlum

Ja. Jeg inkluderer Hobøl og Marker også. Den for Marker er skrevet oversiktlig og med god skrift. Det er verre med Skiptvet, særlig når jeg ikke er så kjent med gårdsnavnene og presten sin håndskrift. Blir ferdig med å registere denne uken, blir en rundt 650 poster fordelt på alle sognene. Jeg sender Marker-delen til deg Are, hvis ingen andre melder seg innen jeg er ferdig.hilsen Erlend

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grethe Ludvigsen

Jeg kan godt prøve meg på Skiptvet. Jeg er godt kjent med gårdsnavnene, men hvordan jeg kan tolke prestens skrift får en jo se.Mvh Grethe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Erlend Eriksen Mæhlum

Hei. Takk for tilbudet. Foreløpig så har Petter Vennemoe tatt Trøgstad og Øivind Larsen påtatt seg resten. Så får vi se hvordan det går. Skiptvet-presten har en uvanlig håndskrift som var litt vanskligere en de andre som man kan se: Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.