Gå til innhold
Arkivverket

[#71754] USA, hvor levde Ole fra 1909 til han døde i 1941 ? En stor gåte.


Gjest Helge Hålåsæter
 Del

Recommended Posts

Gjest Kurt Østbye

De i 1910 har jeg også sett, men denne Ole O. Running har vært gift med Anna M.J. Running (63 år i 1910), i 30 år, begge i 1.ste ekteskap, og hun er i live i 1910. Hun har født 4 barn hvorav 2 er i live i 1910. Begge er norske, immigrasjonsår hhv. 1894 og 1895.Den du nevner i Ole du nevner i 1920 i La Crosse, finner jeg ikke. Står det 'Ruming' ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helge Hålåsæter

Ja, det står Ruming. (f 1854, bosted La Crosse, WI). Jeg har prøvt et par ulike måter å søke på (antall opplysninger). Hilsen Helge Hålåsæter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kurt Østbye

Fant ham til slutt. Det er anagelig den samme som vi fant i 1930 i Shelby, La Crosse.Alder i Febr. 1920 census er 66 år (last birthday), og det stemmer. Sivilstatus er 'ukjent', men i 1930 var han ført som enkemann. I det håndskrevne originaldokumentet fra 1920 mener jeg det står Running, Ole.Han bor på La Crosse County Poor Home. Så hvis han vi fant i 1930 er 'din mann' så er det nok ham vi har her i 1920.Bra jobba !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kurt Østbye

1920 United States Federal Census. Angående fødested for ham og foreldrene så står det i originaldokumentet 'ns' som må være 'not stated'. Så det som står nedenfor her om dette er feil.Name: Ole Ruming [belle Penning] Home in 1920: Shelby, La Crosse, Wisconsin Age: 66 years Estimated Birth Year: abt 1854Birthplace: Nova Scotia Father's Birth Place: United States of America Mother's Birth Place: United States of America Race: White Sex: Male Able to read: Yes Able to Write: Yes

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.