Gå til innhold
Arkivverket

[#71765] Hjelp til tyding av oppholdssted i kib for Grue 1777


Gjest Guro Reinhart
 Del

Recommended Posts

Gjest Guro Reinhart

Trenger hjelp til å tyde oppholdssted for Jørgen Larsen som vies til Ragnhild Pedersdatter Gotland 10. november 1777.Vielse nederst i høyre kolonne på venstre side:LenkeKan noen hjelpe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Guro Reinhart

Ja, det skal jeg si! Jeg er på jakt etter en snekker Jørgen Larsen som var på vandring fra Eidsberg og til slutt endte opp i Våler med kone Ragnhild Pedersdatter. Så her har jeg nok en kandidat vil jeg tro.Tusen takk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Guro Reinhart

Hei Arild.Hvis dette er rette ektepar (jeg har lånt bort Grue-bøkene mine så jeg får ikke sett om det står noe under Gotland om dem).Familien er så vidt nevnt i Åsnesboka 2 side 504, Jørgensrud(Snekkermoen)under Søndre Åsnes, du finner dem også der i FT.Dersom du vet noe mer om dette ekteparet ville jeg sette stor pris på en tilbakemelding!Guro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arild Kompelien

Nei, jeg vet ikke noe om ekteparet, men burde funnet noe hvis de var i Våler. Men hvis de kom til Snekkermoen i Åsnes har de nok stoppet i Åsnes. Jørgen ser ut til å være død der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.