Gå til innhold
Arkivverket

[#71767] Foreldre til Hans Teodor Madsen, født 1858 i Bergen


Gjest Birger Forsmo
 Del

Recommended Posts

Gjest Birger Forsmo

Hans Theodor Madsen skal være født i Bergen i 1858 og død 5.11.1935 i Bergen. Jeg har ikke klart å finne verken han eller hans foreldre. Er det noen som kan hjelpe meg med det? Han skal vistnok ha vært både forfatter og lærer.Jeg takker hjertelig for all mulig hjelp!Med vennlig hilsenBirger Forsmo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carsten Schanche

Hans Mathias Theodor Madsen, forf. Bergen, f.14-1-1858 i Bergen av f. skibsfører Jacob Madsen og Susanne Clausen, ans. kjøbm.kontor 1873, huslærer 1881, kontorist og literat 1882-97, lærer Bergens sjømandssk. 1897, Bergens handelsgymn. 1908, utg. lærerbøker i bokholderi, norsk og regnskapsførsel, romaner 'I drift' 1890, 'Guds finger' 1893, skuesp. 'Under kundskabens træ' 1897, 'Marionetter' 1894.Gift 1) 1882 med Sofie Langfeldt, død 1905, datter av lodsolderm. Johan Langfeldt, Ny Hellesund, 2) 1905 med Bertha Henrikke Hansen, f.1868, datter av maskinist Hansen, Bergen. (Hvem er hvem 1912).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Ja, jeg så denne Sofie som ser ut til å være separert i 1900, jeg også. Finner ikke lærer og forfatter i 1900-tellingen heller?I følge den lenken i innlegg 4. skal det være en sønn , Sofus f. i Bergen 1881 . Fremkommer ved å trykke på Fam.Heller ikke han finner jeg i 1900-tellingen?Far og sønn kan jo være utenlands på den tiden.Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carsten Schanche

Finner ikke denne Sofus døpt i Bergen Gunn. Kan jo være feil fra FS. Hans er nok ute på reise ja. Får lete litt mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Birger Forsmo

WoW! Hjertelig takk skal dere ha alle sammen for engasjementet! Det var den personen som Carsten Schanche, Jessheim(5) fant. Hans og Sofie skal ha giftet seg 22.6.1881, men jeg vet ikke i hvilken kirke.Mvh. Birger Forsmo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Birger Forsmo

Jeg glemte å si at Sofus Madsen giftet seg med Bildeveverken Gretthe Corneliussen og i 1917 skal de ha flyttet til Kanonhaugen på Landås. Om henne vet jeg ikke noe.Birger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Jeg har lett etter vielsen i Søgne kirkebøker 1881 som nevnt ved ved søk i mormonerdatabasen. Finner ikke vielsen der, men sønnen Sofus Hanibal ble jo heller ikke f. i Bergen, så den kilden er vel ikke så pålitelig?Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Birger Forsmo

Sofie Marie Mortensdatter Langefeldt Madsen døde 7.9.1905 i Kristiansand. Begravet på Søgne Hovedkirkegård 12 sep 1905

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Veldig interessant lesestoff i lenken som Carsten har her om Billedhuggeren og hans liv!Jeg fant gravstedet til Sofus Madsen og hustru her på Dis gravminner: LenkeMulig du må dobbelklikke på lenken for å få bildet fram?Artig å følge denne debatten.Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Birger Forsmo

Sofie Marie Mortensdatter var født 30.8.1844 på Helgøya, bruk nr.10 Sct Olavs Strand, Ny Hellesund, død 7.9.1905 i Kristian IV.gt, Ktistiansand, gravlagt 12.9.1905 på Søgne Hovedkirkegård, Lunde Søgne. Hun ble gift 22.6.1881 med Hans Theodor Madsen, født 14.1.1858 i Bergen, død 5.11.1935 i Bergen. Sønnen Sofus Madsen ble født 11.6.1881 i Bergen og døde 1977 i Bergen. Jeg tror ikke at de hadde etterkommere.Mvh. Birger Forsmo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.