Gå til innhold
Arkivverket

[#71768] Inga Kristine Five, f. Petersdatter. Døde når?


Gjest Beate Hanssen
 Del

Recommended Posts

Gjest Beate Hanssen

Hei!Lurer litt på søsteren til min oldefar. Foreldre: Peter Cornelius Johansen og Ingbertine Gerhardine Møller.Inga Kristine f. 21/2 - døpt 5/4 - 1874, f. i Grong. Hun ble gift med en Ole Five. Siste spor jeg har om henne er i FT1900 LenkeVet i tilleg heller ikke noe om skjebnen til mannen Ole, og datteren Ågoth. Vet liksom ikke mer hvor jeg kan lete, synes jeg har lett 'overalt'.Hilsen Beate

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Beate Hanssen

Ja, og sønnen Fritz som står i FT døde like etter 1900, men de fikk flere sønner etterpå, en Johannes og en Fritz. Johannes døde i Oslo-området en plass, og Fritz bosatte seg i Jessheim.Og alle de ungene ble søskenbarna til min farfar, f. 1912 d.1993, og siden han er død, og jeg bare var liten pike da, så har jeg ikke så mye informasjon om tanta til farfar. I tillegg så døde oldefar da min farfar bare var 5 år.Hilsen Beate

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Beate Hanssen

Hei!Det er helt rett de personene du har funnet. Kan legge til at Fritz vokste delvis opp hos broren i Lødingen. Men finner altså ingen spor om hvor det er blitt av foreldrene og søsteren.Forresten, der de bor i 1900, er det på Helgeland eller i Lofoten?Beate

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Steinar Olsen

heiFørst Stamnes er på Helgeland, og har tilknytning til Alstahaug. Ellers så finner du Five i Lødingen, Bodø, og Oslo. En av dem jobbet i NRK for noen år siden. Har en del om dem.Steinar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Beate Hanssen

Hei!Tusen takk! Trodde det var på Helgeland, men var ikke helt sikker.hvis det er om de Five etter Inga så er jeg veldig intressert visst du vil gi noe bort...Hilsen Beate

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Steinar Olsen

heiMin far arbeidet i perioder sammen med Ole Five som døde i 2001. Ole hadde minst 5 barn mente min mor, men jeg har ikke navn på dem akkurat nå. Har du en E post addresse så kan jeg sende deg det jeg har foreløbig.Steinar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.