Gå til innhold
Arkivverket

[#71781] Kristiansund MR 1875 folketelling?


Gjest Margaret Miller
 Del

Recommended Posts

Gjest Margaret Miller

Christian Hansen af Christiansund ble gift 1833 Brønnøy Nordland med Anne Maria Kristensdtr. Moss f. 1811 Brønnøy. Bosted i 1865 var Kristiansund hvor Christian var handelsborger. Levde de i 1875? Jeg prøver aa finne naar Anne Marie døde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Margaret Miller

Hun ble født 1811, dtr. av Kristen Johan Hansen (Maas) og Kirsten Hansdtr. Torgnes store Brønnøy. Kristen f. 1766, sønn av Hans Kristensen (Maas) og Anne Jonsdt. Torgnes store. Hans f. ca. 1725, sønn av Kristen Tollefsen og Kirsten Jonsdtr. Hjelmset Sømna. Kristen Tollefsen f. 1683, sønn av klokker Tollef Larsen og Marit Olsdtr. Mosheim Brønnøy.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Margaret Miller

Jeg ser døde for handelsborger Christian Hansen i Christiansund i 1885. Han var gift, men jeg ser ikke døden til Anne Maria etterpaa. Det er ikke skifte etter Christian.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Torgeir Kvalvaag

Takker for opplysningene, Margaret. Lenge siden jeg var borti denne slekta, men mener å huske at jeg kalte Kirsten Jonsdatter (Christen Tollefsens hustru) Stud (eller noe sånt.) Hilsen Torgeir (p.t. i et land der de mener å kunne føre anene sine betydelig lenger tilbake enn noen av oss som deltar i dette forumet (med noen få unntak, kanskje...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Margaret Miller

Jeg forstaar ikke alt du sier (p.t. i et....). Ja, Kirsten var dtr. av Jon Pedersen Stud. Hvis du har flere spørsmaal, bare skriv margaretmiller4@charter.net

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.