Gå til innhold
Arkivverket

[#71791] Navn på moren til Hjørdis Knutsen


Gjest Inger-Marie Næsset
 Del

Recommended Posts

Gjest Inger-Marie Næsset

Kan noen hjelpe meg å tyde navn på moren til Hjørdis. Hun står som nr. 33.Dersom noen kan hjelpe meg så blir jeg glad.Lenke. mvh. Inger-Marie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inger-Marie Næsset

Dette var spennende.Nå må jeg lete etter om jeg kan finne Talma Sofie som gift med Knud Knudsen.Mvh. Inger-Marie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Per Stian Bjørnø Kjendal

Hei!Jeg holder på med å skrive bygdebok for dette området.I teksten til bind 3 som kommer nå i høst har jeg dette omd disse:Sakset fra gården Stabbestad:ANUND TARALDSEN gift med SIGRID TARJERSDATTER Barn : 1 Tarald Født 16/11 1876 Død Til Amerika ? 2 Tørje/Torjei Født 1876/8 Død Gift 16/7 1902 med Karen Lovise Knutsen, Hegna, Tåtøy Til Løvdalen 3 Thomas Født 23/1 1881 Død 4 Alfred Født 6/5 1885 Død 5 Gunnar Født 31/7 1887 Død 6 Ole Inghard Født 5/5 1889 Død 7 Anton Tidemand Født 13/8 1893 Død 8 Tolma Sofie Født 22/6 1895 Død 19/4 1969 Gift med Knut Knutsen Gumø, Gumøy østre Til Gumøy østre 9 Thomas Daae Født 15/3 1898 Død 3/2 1971 Gift 29/12 1922 med Sigrid Joranda Pedersen Løvdal, Skjørsvik Til Fjellstad, StabbestadAnund Taraldsen f 8/2 1849 d 22/2 1904 Sigrid Tarjersdatter f 1851 d 3/3 1932Anund og Sigrid hadde Bråtane i Sannidal. Senere forpaktet de Heibø fra omtrent 1890 til 1900. Anund bodde på Heibø i 1900. Han og kona var født i Gjerstad. De to eldste barna var født i Søndeled. Anund var sønn av Tarald Ånonsen, Bjelkeåsen og Anne Olsdatter, Skorstøl. Se Gjerstad Bygdesoge, del 3, side 409. Kona Sigrid var datter av Torje Torjesen og Gunhild Olsdatter, Dobbmyra under Byholt. Se Gjerstad Bygdesoge, del 9, side 1341. Anund sto som gårdbruker på Øisang ved sønnen Taralds dåp. Etter at Anund døde i 1904 solgte enka Sigrid eiendommen til Skåtøy kommune for 18.500 kr. Tinglyst 18/10 1904. Hun kjøpte Rønningen i Sannidal av Isak Årø i 1904.For mer informasjon om prosjektet kan du se på:www.levangsheia.noMvhPer Stian Kjendal

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunnar Aabøe

Her er det jeg har funnet noen ledd bakover:Mulig du må klikke noen ganger på bildet for å få det stort nok til at teksten blir tydelig.m.v.h. Gunnar.

bilete7475.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inger-Marie Næsset

Er det noen som kan komme med tips på hvordan jeg skal få teksten litt større. Har forsøkt å trykke mange ganger for å se om noe skjer men teksten er forstsatt like liten.Mvh. Inger-Marie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunnar Aabøe

Inger-Marie, du klikker først 1 gang på slektstavlen og så åpnes den i et nytt nettleservindu. I dette vinduet vil du se et forstørrelsesglass når du fører musepekeren over bildet. Hvis du da klikker på nytt så forstørres bildet.m.v.h. Gunnar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inger-Marie Næsset

Ja nå ble det større. Må nok forsøke å lære litt mer om hvordan ting gjøres på pcèn.Mvh. Inger-Marie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.