Gå til innhold
Arkivverket

[#71829] Togulykken på Long Island, New York i 1927, noen som kjenner til den?


Gjest Bente Borgen
 Del

Recommended Posts

Gjest Bente Borgen

27. mars 1927 var der en togulykke i New York hvor det i alle fall gikk 2 menneskeliv tapt. Historien forteller at brødrene Hartvig og Arne Trondsen/Hansen skulle krysse jernbanesporet med bil, da toget kom. Hartvig var født 14,11,1855 på Tjøme i Vestfold og den yngre broren (Hans) Arne var født 27.01.1897 samme sted. Etter hva jeg husker var Arne (som han kalte seg) kun på besøk. De var bosatt på Islip, Long Island, New York, og Hartvig etterlot seg enken Barbro og barna Ingrid Mathilde, Harriet Borghild og Henry Arnold.Jeg er veldig spent på om noen har tilgang til materiale som kan fortelle hva som skjedde. Evt om hvor jeg kan finne avisoppslag om hendelsen.Mvh Bente Borgen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ola Teige

Det går an å gå til New York Times på nett ([url="http://global.nytimes.com/>http://global.nytimes.com/) og bruke serch-funksjonen der.De har scannet inn alt fra 1851 av. Problemet er bare at det koster penger å se artiklene hvis de er nyere enn 1920.Ved å søke på Train Accident og mars 1927 fant jeg denne artikkelen:THREE MEN KILLED AS TRAIN HITS AUTO; Bay Shore Crossing Was Unprotected, Troopers Say -- Y.M.C.A. Man and Woman Hurt.March 28, 1927, MondayPage 11, 257 wordsBAY SHORE, L.I., March 27. -- Two men were killed instantly and a third was fatally injured tonight when their automobile was struck by an eastbound passenger train at the Saxon Avenue grade crossing of the Long Island Railroad here...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dag T. Hoelseth

Det er vel bare å klikke på 'Buy now' og betale med kredittkort? Jeg har gjort tilsvarende på Obitfinder og det fungerte greit, antar at NYTs arkiv er tilsvarende trygt.DTH

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.