Gå til innhold
Arkivverket

[#71833] Elev på Skoleskipet Gann i 1953?


Gjest Birger Forsmo
 Del

Recommended Posts

Gjest Birger Forsmo

Jeg prøver å finne med-elever som gikk på kurs på Skoeskipet Gann i 1953 og håper at noen melder seg.Med vennlig hilsenBirger Forsmo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Birger Forsmo

Hjertelig Takk Gynn Huglen. Det var vel dette Skoleskipet: D/S GANN. Kursstyrer var kaptein Rasmus Solholm som var mønstret fører av Brand IV, og kursene ble drevet med 2/3 støtte og etter en plan utarbeidet av Yrkesopplæringsrådet. Det var i alt 326 elever ombord i Brand IV. D/S GANN, ex Sandnes, ble bygget i stål ved Stavanger Støberi & Dok i 1903 for Sandnæs Dampskibs Aktieselskab og gikk i mange år nattruten Sandnes - Stavanger - Bergen. Vi fikk ingen tur med båten fordi den hele tiden lå med kaien for ombygning. Med det er aaltså elevene og mannskapet som jeg søker navnene på som søker.Med vennlig hilsenBirger Forsmo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Birger Forsmo

Jeg har bilde av alle elevene, men jeg vet ikke om jeg kan legge det ut her? Kanskje kan noen si meg om jeg har lov til det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Birger Forsmo

Det var et 2 måneders kurs. De som underviste på kurset i mai og juni, 1953 var kursstyrer Rasmus Solholm, John Blindheim, Brita Nyhammer(faglærer), Harry Hovden, Martin Pedersen, Palma Riksheim og Kari Wang (kokke).Birger Forsmo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Håper noen kan gi deg råd om å legge inn bilder her. Kan det være feil at du ikke har bilde lagret som JPG eller GIF?Det har vært oppe spørsmål før om dette. Fant bare dette tema her i farten: Lenke inn bilder&nr=1&antinnlegg=2&startnr=&antall=&spraak=#ankerDessverre er jeg ikke ekspert på bildeoverføringer, så håper at du får svar her.Lykke til. Mvh. Gunn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Birger Forsmo

Takk for det Gunn Huglen. Jeg har prøvd både med jpg og gif, men det hjelper ikke. Jeg har jo lagt inn bilder før uten problem så jeg begriper ikke hva som jeg gjør galt nå!Mvh. Birger Forsmo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Birger Forsmo

Ja, jeg gjorde selvfølgelig det! Nå har jeg sendt igjen og da ser det ut som at det ble godtatt.Det skal ikke være enkelt, i alle fall av og til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Birger Forsmo

Endelig tilbake på dataen. Hjertelig, hjertelig takk skal du ha Arnfrid for det!! Hvordan klarte du det? Nå er mitt spørsmål: Er der noen som kjenner noen av de som er på bildet og kan hjelpe meg med navn. Jeg vet kun offiserenes navn. Jeg takke for all mulig hjelp!Med vennlig hilsen Birger Forsmo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Birger Forsmo

På broen til venstre inntil styhuset står skipperen Rasmus Solholm. Nederst til høyre sittende er Martin Pedersen, Stående Brita Nyhammer, Palma Riksheim og helt til høyre Kari Wang (kokke). Den eneste som 'bruke bridle' er meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Birger Forsmo

Den eneste av de ansatte som jeg har hatt kontakt med for noen år tilbake er Brita Nyhammer som bodde og døde i Bergen og Håkon Sivertsen, som er en av de som står i Styrhuset.Birger Forsmo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.