Jump to content
Arkivverket
Sign in to follow this  
Guest Christer Hoflin

[#71851] Information om Ana Marta Pedersdatter och Olof Lindberg

Recommended Posts

Guest Christer Hoflin

Ana Marta Pedersdatter och Olof Lindberg gifte sig den 11/2 1777 i Bakke, Strinda. Information finns i Ministerialbok; Strinda/Bakke 1727-1779 s 644. De får två barn Peter (f 1778) och Ingeborg (f 1783). Barnen tas omhand som fosterbarn hos Olofs bror Eric i Sverige (Klösta, Lits socken, Jämtland). Olof är också från Lits socken, men är utbildad i Sala, Sverige och hamnade sedan i Trondheim.Jag söker mer information om Anna Marta Pedersdatter, var hon kom ifrån och när hon föddes. Jag önskar också information om var paret tar vägen och när de dör.Tacksam för all hjälp, Christer Hoflin, Frösön, Jämtland

Guest Berit Knudsen

Vielsen, v.side 2.kolonne Lenke og ikke engang en forlover/cautionist er oppgitt.

Guest Berit Knudsen

Det er jo mulig at moren døde etter fødselen til Ingeborg, og at det var derfor olof/Olaus tok barna med tilbake til sin bror for oppfostring. Kanskje Olof ble i Sverige og ikke returnerte til Norge etter det.

Guest Christer Hoflin

Tack Berit, det finns anledning att följa upp ytterliggare. Du kan ju ha rätt med dina aningar.Kan tillägga att Ana Marta och Olof är min mormors mormors farfars föräldrar.Tack än en gång, Christer Hoflin

Sign in to follow this  

• Recently Browsing   0 members

No registered users viewing this page.

• Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.