Gå til innhold
Arkivverket

[#71851] Information om Ana Marta Pedersdatter och Olof Lindberg


Gjest Christer Hoflin
 Del

Recommended Posts

Gjest Christer Hoflin

Ana Marta Pedersdatter och Olof Lindberg gifte sig den 11/2 1777 i Bakke, Strinda. Information finns i Ministerialbok; Strinda/Bakke 1727-1779 s 644. De får två barn Peter (f 1778) och Ingeborg (f 1783). Barnen tas omhand som fosterbarn hos Olofs bror Eric i Sverige (Klösta, Lits socken, Jämtland). Olof är också från Lits socken, men är utbildad i Sala, Sverige och hamnade sedan i Trondheim.Jag söker mer information om Anna Marta Pedersdatter, var hon kom ifrån och när hon föddes. Jag önskar också information om var paret tar vägen och när de dör.Tacksam för all hjälp, Christer Hoflin, Frösön, Jämtland

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Det er jo mulig at moren døde etter fødselen til Ingeborg, og at det var derfor olof/Olaus tok barna med tilbake til sin bror for oppfostring. Kanskje Olof ble i Sverige og ikke returnerte til Norge etter det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Christer Hoflin

Tack Berit, det finns anledning att följa upp ytterliggare. Du kan ju ha rätt med dina aningar.Kan tillägga att Ana Marta och Olof är min mormors mormors farfars föräldrar.Tack än en gång, Christer Hoflin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.