Jump to content
Arkivverket
Sign in to follow this  
Guest Hans Egil Hansen

[#71860] Tolking av data i 1900-tellingen - Nils Finstad

Recommended Posts

Guest Hans Egil Hansen
LenkeHei Se over.Nils Finstad (min oldefar) ble senere gift med Eline Pedersdatter. Tilsynelatende så ser det ut her som om han er gift med Anna Hansen, men han står oppført med e (enkemann). Spørsmålet er da: Er det slik å forstå at han er gift med Anna Hansen i linken over? Da var han i tilfelle gift tre ganger

Guest Kristian Hunskaar

De tre personene på bostedet er alle midlertidig bosatte (mt), så jeg vil anta at Nils og Anna ikke var gift med hverandre. Du kan jo undersøke i Buksnes kirkebok hvem som står som foreldre til Martin Pedersen - sannsynligvis er det Anna Hansen og hennes ektemann.

Guest Kristian Hunskaar

I vielseslistene er det en rubrikk til venstre - mellom vielsesdato og brudefolkenes navn - som angir hvilket gifte det er for hver part (første, andre, tredje osv.). Har du vielsen mellom Nils Og Eline, vil du da kunne få greie på om han hadde vært gift én eller to ganger før.

Guest Hans Egil Hansen

Satser på at det bare ser ut som om de er gift. Jeg får hive meg igang og lete etter bryllupet - men vet ikke helt hvor jeg skal lete. Hun er fra Sundøy ved Sandnessjøen.

Guest Hans Egil Hansen

Pleide de å gifte seg på brudens eller brudgommens fødested?

Sign in to follow this  

• Recently Browsing   0 members

No registered users viewing this page.

• Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.