Gå til innhold
Arkivverket

[#71860] Tolking av data i 1900-tellingen - Nils Finstad


Gjest Hans Egil Hansen
 Del

Recommended Posts

Gjest Hans Egil Hansen
LenkeHei Se over.Nils Finstad (min oldefar) ble senere gift med Eline Pedersdatter. Tilsynelatende så ser det ut her som om han er gift med Anna Hansen, men han står oppført med e (enkemann). Spørsmålet er da: Er det slik å forstå at han er gift med Anna Hansen i linken over? Da var han i tilfelle gift tre ganger
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristian Hunskaar

De tre personene på bostedet er alle midlertidig bosatte (mt), så jeg vil anta at Nils og Anna ikke var gift med hverandre. Du kan jo undersøke i Buksnes kirkebok hvem som står som foreldre til Martin Pedersen - sannsynligvis er det Anna Hansen og hennes ektemann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristian Hunskaar

I vielseslistene er det en rubrikk til venstre - mellom vielsesdato og brudefolkenes navn - som angir hvilket gifte det er for hver part (første, andre, tredje osv.). Har du vielsen mellom Nils Og Eline, vil du da kunne få greie på om han hadde vært gift én eller to ganger før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hans Egil Hansen

Satser på at det bare ser ut som om de er gift. Jeg får hive meg igang og lete etter bryllupet - men vet ikke helt hvor jeg skal lete. Hun er fra Sundøy ved Sandnessjøen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.