Gå til innhold
Arkivverket

[#71863] Hans Johansen, død på 'Gaustad sindssygeanstalt' i 1870.


Gjest Kai-Samuel Vigardt
 Del

Recommended Posts

Gjest Kai-Samuel Vigardt

For tiden gjør jeg et tappert forsøk på å finne ut nærmere om Hans Johansen (til tider også kalt Johannesen) og hans død på 'Gaustad sindssygeanstalt'.Hans var metodist, og tilhørte Saprsborg Metodistkirke. Under døde for året 1870 finner jeg han igjen i menighetsprotokollen, 48 år gammel: LenkeJeg har sjekket kirkeboken for det aktuelle tidsrommet for Vestre Aker kirke i Oslo, for å se om hans død var meldt inn der. Etter hva jeg har forstått lå Gaustad sykehus under Vestre Aker kirkesogn?Eksisterer det 'pasientjournaler' fra Gaustad sykehus i denne tidsperioden som Hans Johansen skulle vært innlagt?Takknemlig for hjelp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kai-Samuel Vigardt

Hei Aud! Tusen takk for at du fant denne informasjonen for meg. Jeg hang meg opp i 27.mai som sto i kirkeboken for Sarpsborg Metodistkirke. Men det gjelder vel å ikke være så trangsynt hele tiden ;D Iallefall tusen takk.Jon Anders! Det er vel ikke noen dum ide å ta kontakt med Gaustad. De kjenner vel til om arkivet event er flyttet eller ikke eksisterer lenger.En god kveld til dere alle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Svein Arnolf Bjørndal

Gaustad sykehus skal i prinsippet selv oppbevare samtlige pasientmapper tilbake til midten av 1850-tallet, da sykehuset ble opprettet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.