Gå til innhold
Arkivverket

[#71866] Verdal til Kristiania 1880


Gjest Pål Strand
 Del

Recommended Posts

Gjest Pål Strand

Inger Anna Andreasdatter f. 18.12.1859 på Minsaasvald i Verdal utflyttet 16.6.1880 til Kristiania. Jeg kan ikke finne henne i folketellingen 1900. Er det noen som vet hvor det ble av henne? Hun kan ha benyttet Minsaas som etternavn.Vennlig hilsen Pål Strand

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pål Strand

Umiddelbart virket funnet ditt interessant Grethe, men når jeg undersøker folketellingen 1891 for Verdal ser jeg at du har funnet personen Ingeranna Jørginusdatter også født 1859. Hun var skredder.LenkeDet betyr at jeg fortsatt vil være takknemlig for gode forslag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pål Strand

Jeg antar det kan være mange alternative muligheter etter at Inger Anna forlot Verdalen.1) Det kan være at hun aldri kom fram til Kristiania, 2) Det kan være at hun døde en gang mellom 1880 og 1900, 3) Hun kan også ha giftet seg og endret etternavn, 4) Hun kan ha flyttet videre, kanskje emigrert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.