Gå til innhold
Arkivverket

[#71867] Gunner Andersen i Ottestad. Hvor kom han fra?


Gjest Jorunn Stenberg
 Del

Recommended Posts

Gjest Jorunn Stenberg

Om moren til Hans, Oline, står det også ulikt: Skattum-eie i Mini (her bor hennes foreldre) og Hjellumseie i klokkerboka. I FT 1865, Vang, er Oline Halvorsdatter på gården Strandstuen (som losjerende). Er det mulig at det står 'militsens tjeneste'? - hva tror du, Berit? Så forøvrig på dåpen til den første sønnen, Johan Gunnersen nr 226 her: Lenke. Her mener jeg det står 'rid. Jæger' om Gunner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jorunn Stenberg

Tusen takk for god hjelp i denne saken. Nå vet jeg en god del mer om Gunner Andersen som er en av mine 2.tipp. Jeg summerer: Gunner Andersen er født i Stange i 1833 (ikke 1831, da denne andre Gunner Andersen gifter seg i 1858). Mor er pige Helene Hendrichsdr og far ungkar Anders Gulbrandsen, og han er utpekt (?) til jægerqvarte ved dåpen. Han får etter hvert 5 uekte barn med 3 forskjellige kvinner, mellom 1856 og 1865, og i alle fall i en del av denne perioden er han Jæger/ridende jæger. Han er ikke registrert i FT 1865 eller 1900.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.