Gå til innhold
Arkivverket

[#71868] Feilregistrering av fødeår for Halvor Bruset emigrert fra Kristiansund 1887?


Gjest Johannes Haltbakk
 Del

Recommended Posts

Gjest Johannes Haltbakk

Er det mulig å se om det kan være en feilregistrering for emigranter fra Kristiansund. Det gjelder Halvor Bruset som reiste i 1887. Det står at hav var født 1854, men jeg undrer på om det skal være 1864

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Johannes Haltbakk

Hei SveinJEg kjenner disse opplysningene, og jeg undrer på om dette er det samme som emigrerte i 1887 fra kristiansund, selv om det står at vedkommende var født 1854. Derfor spør jeg her i arkivforum om jeg kan få vite hva som står i primærkilden i emigrasjonsprotokollen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anette Skogseth Clausen

Emigrasjonsprotokollen for Kristiansund har ikke Digitalarkivet eller Statsarkivet i Bergen tilgang til. De andre statsarkivene tilbyr (enn så lenge) ikke oppslag i kilder i dette forumet, så du må kontakte Statsarkivet i Trondheim for å få dem til å gjøre et oppslag i protokollen.http://www.arkivverket.no/trondheim/om.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.