Jump to content
Arkivverket
Sign in to follow this  
Guest Bengt E. Vesthagen

[#71876] Hvor har det blitt av barna? Stange/Kristiania

Recommended Posts

Guest Bengt E. Vesthagen

Lars Andersen, f. 12.6. 1831, Lunds-eie, Stange ble gift med Berthe Michelsdatter, f. 31.3. 1833, Lalums-eie, Stange den 16.7. 1857 og fikk følgende barn: 1. Martinus, f. 1.2. 1853 (utenfor ekteskap), Lindstadvolla-eie. 2. Bernt, f. 4.4. 1860, Godager-eie nordre. 3. Anne Mathea, f. 4.7. 1863, Huse-eie. 4. Lina, f. 4.11. 1865, Huse-eie. Død 21.1. 1868. 5. Anton, f. 26.10. 1868, Huse-eie. 6. Lina, f. 25.9. 1871, Huse-eie samt to barn til som døde rett etter fødselen.Mine spørsmål gjelder følgende av barna:2. Bernt. Sporløst borte. Har heller ikke funnet ham som død på Stange.3. Anne Mathea. Hun flytter til Kristiania i 1881. [url="http://www.digitalarkivet.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&sidenr=13&filnamn=uf04171814&gardpostnr=3011&personpostnr=3011&merk=3011#ovre>Lenke Og dermed blir hun borte.5. Anton. Han flytter til Kristiania i 1887. Lenke Og så blir han også borte. En mulig kandidat er denne, men jeg klarer ikke å finne ute noe mere om vedkommende.

Guest Carsten Schanche

Norske skulefolk 1934: Jonas M. Hanssen, lærer, Rustad pr. Kongsvinger, f.11-7-1893 på Sæter skole i Vinger. Foreldre: Lærer Rolv Johs. Hanssen og Anna Mathea Rynning. Eks. Elverum lærerskole 1914. Konst. Sæter krets, Vinger, 1914-15. Lærer Tekstebakken-Viker-Varaldskog. Tekstebakken-Rålia til 1931. Fra høsten 1931 ansatt i Rustad, Vinger. Gift med Olga Bærås. Foreldre: Bonde Knut Bærås og Olivia Andseth. 1 sønn.

Guest Carsten Schanche

Her har du en Bernt RynningLenke

Guest Bengt E. Vesthagen

Gratulerer Carsten! Du har funnet to av barna. Her har jeg virkelig fått noe å tygge på. Hjertelig takk for hjelpen.Her er førøvrig familien i 1865: LenkeDa gjenstår bare Anton. Det er nok trolig han som jeg har lenke til i innlegg 1. Hvem var han gift med?

Guest Carsten Schanche

Her er vielsen mellom Bernt og OlgaLenke

Guest Anne J  Engmo

Glemte å si at det var Anton som gifta seg i Bodø,sånn som jeg skrev det,ser det ut som videreføring av Carsten`s innlegg,og det var jo ikke riktig.

Guest Bengt E. Vesthagen

Hei Anne! Hjertelig tusen takk for hjelpen. Nå har jeg fått mange flere opplysninger om denne familien enn det jeg turde håpe på.

Guest Iver Mosvold

Navnet RYNNING (som Anton, Bernt og Anne Mathea til dels bruker) ble altså tatt fra plassen RØNNINGEN i Stange Lenke , der familien bor i 1865IM

Sign in to follow this  

• Recently Browsing   0 members

No registered users viewing this page.

• Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.