Gå til innhold
Arkivverket

[#71876] Hvor har det blitt av barna? Stange/Kristiania


Gjest Bengt E. Vesthagen
 Del

Recommended Posts

Gjest Bengt E. Vesthagen

Lars Andersen, f. 12.6. 1831, Lunds-eie, Stange ble gift med Berthe Michelsdatter, f. 31.3. 1833, Lalums-eie, Stange den 16.7. 1857 og fikk følgende barn: 1. Martinus, f. 1.2. 1853 (utenfor ekteskap), Lindstadvolla-eie. 2. Bernt, f. 4.4. 1860, Godager-eie nordre. 3. Anne Mathea, f. 4.7. 1863, Huse-eie. 4. Lina, f. 4.11. 1865, Huse-eie. Død 21.1. 1868. 5. Anton, f. 26.10. 1868, Huse-eie. 6. Lina, f. 25.9. 1871, Huse-eie samt to barn til som døde rett etter fødselen.Mine spørsmål gjelder følgende av barna:2. Bernt. Sporløst borte. Har heller ikke funnet ham som død på Stange.3. Anne Mathea. Hun flytter til Kristiania i 1881. [url="http://www.digitalarkivet.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&sidenr=13&filnamn=uf04171814&gardpostnr=3011&personpostnr=3011&merk=3011#ovre>Lenke Og dermed blir hun borte.5. Anton. Han flytter til Kristiania i 1887. Lenke Og så blir han også borte. En mulig kandidat er denne, men jeg klarer ikke å finne ute noe mere om vedkommende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carsten Schanche

Norske skulefolk 1934: Jonas M. Hanssen, lærer, Rustad pr. Kongsvinger, f.11-7-1893 på Sæter skole i Vinger. Foreldre: Lærer Rolv Johs. Hanssen og Anna Mathea Rynning. Eks. Elverum lærerskole 1914. Konst. Sæter krets, Vinger, 1914-15. Lærer Tekstebakken-Viker-Varaldskog. Tekstebakken-Rålia til 1931. Fra høsten 1931 ansatt i Rustad, Vinger. Gift med Olga Bærås. Foreldre: Bonde Knut Bærås og Olivia Andseth. 1 sønn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bengt E. Vesthagen

Gratulerer Carsten! Du har funnet to av barna. Her har jeg virkelig fått noe å tygge på. Hjertelig takk for hjelpen.Her er førøvrig familien i 1865: LenkeDa gjenstår bare Anton. Det er nok trolig han som jeg har lenke til i innlegg 1. Hvem var han gift med?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne J  Engmo

Glemte å si at det var Anton som gifta seg i Bodø,sånn som jeg skrev det,ser det ut som videreføring av Carsten`s innlegg,og det var jo ikke riktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bengt E. Vesthagen

Hei Anne! Hjertelig tusen takk for hjelpen. Nå har jeg fått mange flere opplysninger om denne familien enn det jeg turde håpe på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Iver Mosvold

Navnet RYNNING (som Anton, Bernt og Anne Mathea til dels bruker) ble altså tatt fra plassen RØNNINGEN i Stange Lenke , der familien bor i 1865IM

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.