Gå til innhold
Arkivverket

[#71884] Nils Finstad


Gjest Hans Egil Hansen
 Del

Recommended Posts

Gjest Hans Egil Hansen

Hadde jeg hatt en bygdebok for Buksnes så hadde det vært så mye lettere :-) Men det har jeg altså ikke for hånden akkurat nå. Men her er teorien: Nils Finstad er min oldefar, han var gift med Eline Pedersdatter. Jeg klarer ikke å finne giftemålet, men vet litt om bakgrunnen hans.Han drev ett lite handelssted på Skokkelvikøyene. Her er han i 1900 tellingen: [url="http://www.digitalarkivet.no/cgi-win/WebCens.exe?slag=visbase&sidenr=31&filnamn=f01862&gardpostnr=590&personpostnr=4204&merk=4204#ovre>LenkeDer kaller han seg altså Nils Finstad. Min bestemor kalte seg hele sitt liv Finstad.Men jeg finner ikke noen Nils Finstad i 1875 tellingen, men derimot finner jeg en Nils Jensen - som alderen passer sånn passelig: LenkeHam finner jeg igjen i kirkeboken

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Michael Moum

Handelsmann, båtbygger og smed Nils J. Finstad 1860-1945 var gift 2. ganger. Først med Amalie Jørgine Andreasdtr. 1860-1895. Hun var fra Alstahaug 2 barn: Jens Martin f. 1890 og Aslaug Johanna f. 1891. Som enkem. giftet han seg igjen med Eline Martine Pedersdtr. f. 1874. 4 barn: Peder Andreas f. 1902, Arne f. 1904, Agnes Juliette f. 1906, Kamilla f. 1915.Nils J. Finstad var sønn av Jens Loss Finstad.Kilde Borge og Valberg bygdebok bind IX,under gnr. 134 Skokkelvik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.