Gå til innhold
Arkivverket
Gjest Ingjerd van Bruggen

[#71896] Kampen Haandverksbögd, Kristiania

Recommended Posts

Hei!Jeg har kommet over dette som bosted i kirkeboken for Kristiania i 1904. Er det noen der ute som vet hva dette var?Takknemlig for svar!Med vennlig hilsen Ingjerd :-)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Berit Knudsen

Jeg tenker jo umiddelbart på Kampen i Oslo.Jeg vet ikke om det var spesiellt mange håndverkere eller håndverksbedrifter på Kampen, men Kampen menighet ble opprettet i 1880 som følge av byutvidelsen av Christiania i 1877/78.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Jan H.Haakerud

HeiHar du noen link som viser dette i kirkeboken ?Mvh Jan Harald

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei!Link: LenkeHvis denne ikke fungerer: Rikshospitalets kvinneklinikk mini Ingrid Randi døpt 30. oktober 1904 - foreldre Ellef Ellefsen og Kaspara Ovidia Andersen.:-)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Frank H. Johansen

Du må bruke permanent side- eller bildelenke.Det er vel nr. 376 her det er snakk om: LenkeFarens oppholdsted er 'Kampens Staalverks Bøgd (f. Tvedestrand)'. Morens er Stockholmsgade (nummer ?).Kristiana stålverk holdt til på nordre deler av Kampen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.