Gå til innhold
Arkivverket

[#71896] Kampen Haandverksbögd, Kristiania


Gjest Ingjerd van Bruggen
 Del

Recommended Posts

Gjest Ingjerd van Bruggen

Hei!Jeg har kommet over dette som bosted i kirkeboken for Kristiania i 1904. Er det noen der ute som vet hva dette var?Takknemlig for svar!Med vennlig hilsen Ingjerd :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Jeg tenker jo umiddelbart på Kampen i Oslo.Jeg vet ikke om det var spesiellt mange håndverkere eller håndverksbedrifter på Kampen, men Kampen menighet ble opprettet i 1880 som følge av byutvidelsen av Christiania i 1877/78.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ingjerd van Bruggen

Hei!Link: LenkeHvis denne ikke fungerer: Rikshospitalets kvinneklinikk mini Ingrid Randi døpt 30. oktober 1904 - foreldre Ellef Ellefsen og Kaspara Ovidia Andersen.:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frank H. Johansen

Du må bruke permanent side- eller bildelenke.Det er vel nr. 376 her det er snakk om: LenkeFarens oppholdsted er 'Kampens Staalverks Bøgd (f. Tvedestrand)'. Morens er Stockholmsgade (nummer ?).Kristiana stålverk holdt til på nordre deler av Kampen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.