Gå til innhold
Arkivverket

[#71899] Bygdebokoppslag Holen i Lye/Time


Gjest Eyvind Knutsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Eyvind Knutsen

Ole Johannes Olsen født ca 1814 Holen i Lye,Trenger hjelp med et bygdebok oppslag for å finne hans foreldre,og evt. hans fødsel/dåp's dato. Faren opplyses i vielsen å være Ole Johannes Jensen fra Holen.Par nr 7LenkeMvh Eyvind

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carsten Schanche

Det er omtalt en Ola Jensen Fotland, døpt 13-10-1776, husmann i Holen, gift 6-11-1803 med Kirsti Olsdtr. Tunheim, f. på Lye, døpt 18-6-1770, død 29-10-1844. Born:Karen, døpt 14-7-1805, Jens, døpt 3-7-1808, døde 2 veker gamal, Jens, Ola, døpt 18-10-1809, Jens sin tvillingbror, Inger, døpt 5-7-1812, Ingeborg Marie, døpt 29-11-1814, død 8-8-1821, Ole Johannes, f.27-9-1817, gift i Stavanger 12-4-1841 med Anna Elisabeth Eriksdtr. Hauge, f.1815, Anna som var 31 år i 1840 og vart i gift i Stavanger 23-10-1840 med Bendiks Eriksen Vagle, f. i Høyland 1809, er oppgjeven å væra dotter til Ola Jonsen, Holen i Time, men kan ikkje finnast i kyrkjeboka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eyvind Knutsen

Takk Carsten! Ole må ha vært gift to ganger,må lete litt i kirkebøkene for å se om det er denne Ole som giftet seg i Torvastad i 1853..Mvh Eyvind

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eyvind Knutsen

Takk for vielse og dåp Carsten..! Jeg tror jeg må be om litt hjelp til å kryss sjekke,for å finne ut om det er rett Ole Joh Olsen vi har funnet,og om han flyttet til Torvastad og giftet seg der i 1853 med Ingeborg Reiersdtr.Det er det siste ekteskapet av disse som er min 'linje'.Takk for hjelpen så langt.Mvh Eyvind

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eyvind Knutsen

Dette ser ut til å stemme,her er Anna Elisabeth Eriksdtr's død i Domkirken 1852....Ole har nok flyttet til Torvastad etterpå.LenkeMvh Eyvind

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eyvind Knutsen

Denne lysningen ligger under mitt første innlegg,jeg måtte bare forvisse meg om at det ikke var flere Ole fra Time. En som hadde flyttet til Stavanger og en til Torvastad f.eks.Mvh Eyvind

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eyvind Knutsen

Ja,Ingeborg er funnet.Mangler bare Ole utflytta fra Stavanger til Torvastad/Haugesund i 1852-53.Takk for hjelpen....Mvh Eyvind

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Øystein Ask

Ole Johannes flytter fra Stavanger til Torvestad som enkemann med to sønner 11/5 1853, no 22:Kildeinformasjon: Rogaland fylke, Domkirken, Frue i Stavanger, Ministerialbok nr. A 15 (1844-1854), Inn- og utflyttede 1856, side 365. Permanent sidelenke: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=1698&idx_id=1698&uid=ny&idx_side=-387>Lenke Permanent bildelenke: LenkeFlyttemelding til Torvestad 10.5 1854, no 2:Kildeinformasjon: Rogaland fylke, Skåre, Torvastad i Torvastad, Ministerialbok nr. A 9 (1847-1856), Inn- og utflyttede 1855-1856, side 215. Permanent sidelenke: Lenke Permanent bildelenke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eyvind Knutsen

Disse bøkene tror jeg er de eneste jeg ikke har bladd igjennom,dette var flott Øystein.Nå kan jeg gå løs på anene til Ole (Ole Jensen fotland og Kirsti Olsdtr Tunheim).Tusen takk igjen Øystein..Mvh Eyvind

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Øystein Ask

Jeg glemte å skrive at flytemeldingen til Ingeborg Reierdatter er no. 5 på samme linken i 1854, men det så du kanskje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.