Jump to content
Arkivverket
Sign in to follow this  
Guest Solfrid Vestaberg

[#71903] Andreas Jacobsen gift i USA 1890

Recommended Posts

Guest Solfrid Vestaberg

En slektning av meg og jeg prøver å lete opp våres felles familier i USA og Norge. En av de vi nå søker giftet seg med søster til min tippoldemor i 1890 i New York. På familysearch får vi opp følgende informasjon om ekteparet og foreldre:Andreas Jacobsen birth,,,, Norway, gift 18 oct 1890 Manhatten, New York med Elvina Cattarina Erikson or Arneson (opprinnelige Elefmine Maria Arnesen f. 31.05.1852 Bergen gift Eriksen).Andreas Jacobsens foreldre er oppgitt å være: Jacob Rosmuson og Thrine Brigitta Larson.Elvinas foreldre: Erik Arneson og Cattarina Thingstad.Det vi nå jobber med er å finne foreldre og fødested/dato for Andreas Jacobsen. Ett kjapt søk i 1865 gir meg dette paret som jeg synes matcher hans foreldre meget godt: [url="http://digitalarkivet.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&sidenr=8&filnamn=f61041&gardpostnr=1052&personpostnr=5355#nedre>Lenke.Videre finner jeg en Andreas Jacobsen f. 1865 fra Vanse som emigrerer i 1888:

Guest Solfrid Vestaberg

Jeg ser jo nå at overskriften burde ha vært 'Noen som har bygdebøker fra Vanse i Vest-Agder....søker Andreas Jacobsen'. Men, sånn er det å være etterpåklok :-)

Guest Solfrid Vestaberg

Ja, jeg har sett denne Reinert og han kan jo isåfall være en bror eller muligens rette person, men han reiser flere ganger til USA da han er sjømand så jeg føler meg ikke 100% sikker på at dette er rett person: Lenke

Guest Carsten Schanche

Jeg kan bare se at han reiser en gang. Den andre Reinert Andreas er født 9 år seinere. Muligens han her Lenke

Sign in to follow this  

• Recently Browsing   0 members

No registered users viewing this page.

• Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.