Gå til innhold
Arkivverket

[#71911] Fra Gausdal til Fron, Anne Christensdatter og Karen Pedersdatter.


Gjest Anders Bakken
 Del

Recommended Posts

Gjest Anders Bakken

Anne Christensdatter Nordrum fra Gausdal gifter seg 11.10.1804 med Ole Olsen Loestuen i Sødorp, Fron. [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=9252&idx_id=9252&uid=ny&idx_side=-129>LenkeAnne dør 26.08.1826, alder er oppgitt til å være 40 år. LenkeKaren Pedersdatter Kankrud fra Gausdal gifter seg 18.02.1829, hennes alder er oppgitt til 24 år, brudgommen er Andreas Andersen Engum. LenkeKaren dør 01.10.1836, alder oppgitt til 30 år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars Ove Wangensteen

Jeg finner en Anne døpt 6 mars 1785 med far Christen Olsen og mor Rønnaug Olsdatter: LenkeOg en Karen døpt 29 september 1805 med far Peder Knudsen og mor Thore Gundersdatter: Oppland fylke, Gausdal, Ministerialbok nr. 3 (1758-1809), Fødte og døpte 1805, side 294.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars Ove Wangensteen

Der må du nok få hjelp av andre, men jeg ser også at lenken min ikke virker lenger, så jeg legger den ut på nytt. Det gjelder Anne på høyre side døpt 6 mars: LenkeKanskje noen kan tyde hva som står her?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Svein Arnolf Bjørndal

Dåpen til Anne: Foreldre Christen Olsen Forseteie og Renney Olsd.Faddere: Ole Olsen Beretslien, Elling Knudsen(?) Opiordet, Sidsel Hansd. ibd., Maret Olsd. ibid., Magnild Amundsd. ibid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...
Gjest Anders Bakken

Hei igjen, jeg lurer på litt til jeg. Finner dette giftermålet og lurer på om dette kan være foreldrene til Anne. Setter pris på om noen greier å tyde alt også..Øverst på siden. LenkePå forhånd takk, hilsen Anders.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Svein Arnolf Bjørndal

De kom fra hhv. Børde og Beretslien, så det kan vel stemme, når man sammenligner med navnet på en av fadderne i 1785.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.