Gå til innhold
Arkivverket

[#71924] Herøy Nordland 1700-tallet


Gjest Margaret Miller
 Del

Recommended Posts

Gjest Margaret Miller

Elias Pedersen Breistrand ble gift med Anne Elisabet Johan(nes)dtr. f. 1742 Brønnøy, dtr. av Johannes Olsen og Marit Julsdtr. Mosheim. Barna til Elias og Anne var 1768 Inger Maria, 1772 Marit, 1774 Marit, 1777 Johannes, 1780 Elen Maria, 1786 Ingeborg Elisabet.Da de ble gift var bruden kalt Elen Johansdtr. som maa vaere feil. I 1801 var Elias gbr. paa Maasvaer Herøy. Begge var gift en gang. Elias døde 1814 og hadde et skifte. Anne Elis. levde ennaa. Naar døde Anne Elisabeth Jonan(nes)sdtr.?Anne Elis. hadde ei søster Dorthe Johansdtr. f. 1734 som var paa Maasvaer i 1784. Hun hadde en uekte sønn Anders Andersen i 1770. Hun hadde ei dtr. Berit Henriksdtr. f. 1765. Vet noen mer om Dorthe og barna?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Margaret Miller

Jeg ser Anne Johanna (!) Johannesdtr. Skaga d. 1824 enke 80 aar. Kan dette vaere henne med feil mellom navn? Jeg lurer paa giftermaalet ogsaa (Elen Johansdtr.!). Kjenner noen familien?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Michael Moum

Jeg tror nok det 2 forskjellige Elias Pedersen, en på Breistrand og en på Måsvær.Vielse og trolovelse til paret Elias Pedersen og Elen Johansdatter: Trolovelsen 1768 Permanent sidelenke: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=17093&idx_id=17093&uid=ny&idx_side=-6>Lenke Permanent bildelenke: Lenke Vielsen 1768 Permanent sidelenke: Lenke Permanent bildelenke: LenkeTrolovelse til Elias Pedersen Maasvæhr og Anne Elisabeth Johansdatter 1769 Permanent sidelenke: Lenke Permanent bildelenke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Michael Moum

Måsvær:Peder f. 1770 Permanent sidelenke: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=17093&idx_id=17093&uid=ny&idx_side=-20>Lenke Permanent bildelenke: LenkeMarith f. 1772 Permanent sidelenke: Lenke Permanent bildelenke: Lenke død 1/2 år gml. 1772 Permanent sidelenke: Lenke Permanent bildelenke: LenkeMarithe f. 1774 Permanent sidelenke: Lenke Permanent bildelenke: LenkeJohannes f. 1776 Permanent sidelenke: Lenke Permanent bildelenke: LenkeElen Maria f. 1780 Permanent sidelenke: Lenke Permanent bildelenke: LenkeOlina f. 1783 Permanent sidelenke: Lenke Permanent bildelenke: LenkeIngebor Elisabeth f. 1786 Lenke Permanent bildelenke: LenkeEt uekte barn av Elias Pedersen (tidligere Bredstrand? og nå Steengaarden) som fikk navnet Elias f. 1772 Permanent sidelenke: Lenke Permanent bildelenke: Lenke død 18 uker gml. Permanent sidelenke: Lenke Permanent bildelenke: LenkeEt df barn i 1778 til Elias Pedersen Steengaard Permanent sidelenke: Lenke Permanent bildelenke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Margaret Miller

TUSEN TAKK Michael! Jeg har 'typed' kirkebok sider fra en mann i Texas for Alstahaug omraader, men han tar bare 'final vows' eller 'cop.' Uff! Jeg ser 1769 har sider mangler, saa kanskje der skulle giftermaalet har vaert.Anne var i live i 1814 da Elias hadde et skifte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.