Gå til innhold
Arkivverket

[#71935] Noen som kan gjøre oppslag bygdebøker fra Vanse i Vest-Agder?


Gjest Solfrid Vestaberg
 Del

Recommended Posts

Gjest Solfrid Vestaberg

Jeg leter etter informasjon om familien Jacob Rasmussen og Thrine Brigitta Larsdatter som var på gården Omland både i 1865 og 1900. Jakob Elias Rasmussen er født i ca 1825 og hans kone Trine Birgitte Larsdatter i ca 1829. Er spesielt ute etter barn, barnebarn, hvor de flyttet osv osv.På forhånd takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan H. Trelsgård

Fra bind 2 av bygdebok for Lista (av Kåre Rudjord) s. 578 under gården Åmland: 'Jakob Elias Rasmussen f. 1824, 1859 g.m. Trine Birgitte Larsdtr. Sudland 1829-1906. Barn: Reinert Andreas 1860 (d. på sjøen), Lars Mathias 1861 (d. liten), Lovise Matilde 1863 (1883 g.m. Stilluf Tobias Nordhassel), Johan Teodor 1866-78 (gikk gjennom isen), Rakel Tomine 1868. Han solgte 1908 til svigersønnen Kornelius Elias Gabrielsen Helvig 1869-1940, 1894 g.m. Rakel Tomine Jakobsdtr. Åmland 1868-1938.'

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solfrid Vestaberg

Så da må jeg anta at det er Reinert Andreas f. 1860 som er han som her på familysearch blir gift med Elvina?Andreas Jacobsen birth,,,, Norway, gift 18 oct 1890 Manhatten, New York med Elvina Cattarina Erikson or Arneson (opprinnelige Elefmine Maria Arnesen f. 31.05.1852 Bergen gift Eriksen).Andreas Jacobsens foreldre er oppgitt å være: Jacob Rosmuson og Thrine Brigitta Larson.Elvinas foreldre: Erik Arneson og Cattarina Thingstad.Men, er jo ikke en endelig konklusjon. Må se om jeg kan finne ut noe mer om vielsen i USA. Trenger fødselsdato på Andreas.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.