Gå til innhold
Arkivverket

[#71943] Fødsel ca. 1918-30 i Trøndelag


Gjest Målfrid T. Larsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Målfrid T. Larsen

Johan Marentius Berntsen Reitan, f. 1895 i Børsa i Sør Trøndelag. Mor ugift pikeJohanna Jensdatter Reitan, farugift sagbruksarbeider Bernt Trondsen. Mor giftet seg i 1899 medJohan Andersen Sve fra Gjølme. Har ikke lykkes med å finne hvor Johan Marentius hadde sin barndom og voksen alder. Han fikk en sønn i Trøndelag ca. 1918 - 1930. Denne sønnen lever muligens. Vet ikke hvor jeg nå skal leite. Johan flyttet sydover i landet og giftet seg seinere. Kan noen hjelpe. Mvh. Målfrid Larsen, Sande.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Randi Haugros

Som en begynnelse på letingen etter den du spør om, dåpen til Johan Marentius, f. 19.11.1895, Geitastranda: Kildeinformasjon: Sør-Trøndelag fylke, Geitastrand i Børsa, Ministerialbok nr. 670A01 (1879-1904), Fødte og døpte 1895, side 37. Permanent sidelenke: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=1084&idx_id=1084&uid=ny&idx_side=-41>Lenke Permanent bildelenke: LenkeFT 1900, Johanna med sønnen Johan:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tore S. Falch

Denne gutten på Reitan i Børsa er vel verdt å undersøke nærmere - Lenke. Her finner vi jo også en gift kvinne Johanna J. Reitan (født 1878) som kan være moren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Målfrid T. Larsen

Hei. Kanskje jeg forklarte meg litt diffust. Det er sønn til Johan Marentius jeg gjerne skulle visst noe om. Jeg vet han fikk en sønn før 1930. Men jeg skal leite mer i Orkdal, kanskje jeg finner ham der. Mvh Målfrid Larsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Målfrid T. Larsen

Har nå sett gjennom kirkebøker for ORKDAL, uten hell. Kan noen sette meg på andre spor, så er jeg takknemlig. Målfrid Larsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solveig Håklev

Ved konfirmasjonen er det en anm.om attest 1912 til amtskolen ? Kan han reist et annet sted for å gå på skole....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arild Landrø

Hei Målfrid, jeg tror det kan være lurt å se på fødslene ved E.C. Dahls stiftelse i Trondheim. Jeg har selv funnet 'uegte' barn registrert der rubdt 1920-årene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Målfrid T. Larsen

Johan Marentius var folkeskolelærer,. Jeg har vært i kontakt med Levanger lærerskole, men de kunne ikke finne ham. Det var til Tommy og Solveig. Til Arild. Bare søker jeg etter E C Dahls stiftelse, eller andre veier ? Jeg skal prøve det. Mvh Målfrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mariann Stokken

Under Trondheim i krk.bøkene finn du E.C.Dahls stiftelse.Skrive slik: Trondheim/E.C.Dahls stiftelse.Men du fann det kanskje igår kveld.Venleg helsing Mariann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.