Gå til innhold
Arkivverket

[#71945] Kari Paulsdatter Brænden


Gjest Arnfinn Wangsmo
 Del

Recommended Posts

Gjest Berit Knudsen

Dette er det nærmeste jeg har kommet ved å sjekke Trondheim, Bergen, Christiania og Oslo. Jeg har søkt på Brænden og Brenden. Kan denne Peder være en bror? Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helge Hålåsæter

Da reiste hun sikkert over Kristiania (hvis hun emigrerte, da - ). Jeg er fra Heidal og farfar var Iver Olsen Brænden f 1872. Hilsen Helge H. (p.s.: Jeg har ikke henne i mine private notater, heller)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Nå har jeg søkt etter Kari Pauls.... i Trondheim, Ålesund, Kristiansund, Bergen, Oslo og Kristiania og ikke funnet noen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfinn Wangsmo

Tusen hjertlig takk for flott innsats fra alle sammen.Til Berit Knudsen.Jeg vet at Paul var enkemann da han giftet seg med Kari Gudbrandsdatter,men jeg har ikke hatt tid til å lete rtter barn i første ekteskapet.Så det er mulig dette er en sønn av ham.Det ser ikke ut til å være lett å finne ut av dette.Jeg får forsøke å prøve å finne en løsning.Tusen takk alle sammen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helge Hålåsæter

Det var noen som ikke emigrerte selv om de hadde varslet presten om det. Omvendt så var det svært mange som reiste selv om de ikke hadde varslet presten. Så flyttelistene er svært mangelfulle. Hilsen Helge H.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lisa Morken

Husker ikke hvor Kari emigrete i fra, men hun dro i 1900 sammen med sin søster Mari (f. 1882) og hennes mann Ole Hansen Dypdalen Fagerli. Kari var da ugift. Hun giftet seg med Iver Olsen Ungstad (f. ca. 1867), de bosatte seg i Bemidji, Minnesota. De fikk i alt 9 barn. Kari var søster til min bestemor, Pauline som var bosatt på Nord-Sel. De var fra Brenna i Øvre Heidal. Deres far, Paul Hansen Rindhølen var gift 1. gang med Kari Iversdtr. Steneeie. Hun døde i 1874. De hadde 3 barn: Mari, Hans og Iver. Iver døde i 1866, 5 år gammel. 2. ekteskap var med Kari Gudbransdtr. Brånå. (Hennes far kom fra Stokstad i Vågå). De fikk 6 barn. Sistnevnte Kari hadde en sønn fra før, Ole Olsen, f. 1872.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfinn Wangsmo

Hei Lisa.Pauline er mor til olga Morken en av sønnene har en datter som er mor til vårt barnebarn født 24 mai i år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.