Gå til innhold
Arkivverket

[#71949] Hjelp til bilde


Gjest Hermod H. Monsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Hermod H. Monsen

Jeg har lagt inn et av mine gamle bilder på et nettsted som er kalt Telemark Heritage. Opprinnelig trodde jeg at bildet var fra Hemsedal, men det er kanskje fra Gol. Et skilt på bildet viser til Fjellheim Hotell. Er det noen som kan hjelpe ? Bildet ligger på Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Kanskje du kan spørre om det her Lenke Jeg håper ikke at det er galt å legge inn denne lenka her. Om den blir sletta så søk på nettet etter -Gamle Fjellheim-.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hermod H. Monsen

Tipset virker logisk. Jeg prøvde å ringe telefonnummeret i lenken, men nummeret var ikke i bruk. Skal forsøke via tlf. katalogen. Takk skal du ha !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hermod H. Monsen

Fint at du likte bildet. Det er tatt av min farfar, som bodde i Larvik. Han kjøpte en T-Ford i 1923 og reiste mye rundt i Norge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Vedldig artig bilde du har her.Jeg søkte litt på hoteller i Hemsedal før krigen, og det fantes nok et Fjellheim hotell her også, bygd i 1926, om jeg ikke leser feil ? http://www.hemsedal.com/index.jsp?a=47059&exp=827Da kan det jo være herfra likevel.Kan hende du kan sende bildet til turist-informasjon i Hemsedal med samme spørsmål?Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hermod H. Monsen

Dessverre klarer jeg ikke å få lest teksten, men logoen er en sirkel med et tekstfelt over midten av sirkelen, omtrent som et undergrunns-skilt i London. Jeg er ikke sikker på hvilket av de gamle oljeselskapene som hadde en slik logo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Reidar Oddløkken

Det er ikke så godt å se hva som står på pumpa, men det kan kanskje være MIL som det var en del av ut over bygdene på denne tiden? Og den nærmeste bilen er muligens A-registrert?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hermod H. Monsen

Siden sist har jeg forsøkt noen telefonnummere i Gol, men uten resultat. Jeg føler fortsatt at bildet er tatt et eller annet sted i Golstraktene, men jeg utelukker ikke andre steder. Den K-registrerte bilen kan være ute på 'langtur'. Er det ingen som vet om noen 'godt voksne' på Gol som kanskje kan identifisere bildet ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hermod H. Monsen

Flott bilde det med alle bilene ovenfor. Data-alderen har sannelig gjort at mange verdifulle bilder er blitt hentet frem fra skuffer og skap, og lagt ut på nettet til glede for mange. Jeg har fortsatt ikke fått napp på hvor mitt bilde er fra, jeg har forsøkt å finne kontakter i Gol Historielag, men så langt har jeg ikke lykkes. Jeg skal forsøke og få lagt inn bildet i en større størrelse enn det har i Lenke .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.