Gå til innhold
Arkivverket

[#71961] To stk. Anders Johnsen, Fana, 1875


Gjest Wenche Iversen
 Del

Recommended Posts

Gjest Wenche Iversen

Min oldefar , Anders Johnsen, f.13.08.1854 i Fana, død 8.02.1916 på Laksevåg , står i FT 1865 oppført som fostersønn til Anders Andersen på Søreide, Fana. Far til Anders, John Andersen, dør i 1860, jeg går ut fra at Anders Andersen er bror til John.I FT 1875 finner jeg 2 Anders Johnsen --skrivemåten på etternavnet varier--med eller uten h.Begge er oppgitt født i 1854. En Anders Jonsen, tjenestegutt hos Lars Monsen på Nore Jellestad, og en Anders Johnsen, tjenestekar og tilreisende hos Johannes Monsen på Stortræ.Nå er jeg i tvil om hvilken av de to som er min rette oldefar.Kan noen hjelpe ? Wenche Iversen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars Ove Wangensteen

Kan det være at han er talt to ganger?At han arbeidet hos Lars Monsen, men er på besøk (tilreisende) hos Johannes Monsen? Kan disse Monsen være i slekt kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wenche Iversen

Det er jo mulig at samme person er telt to ganger, det tenkte jeg ikke på.Trolig er Lars og Johannes i slekt-det ser ut som om de er gift med to søstre i tillegg--Henholdsvis Kari og Ingeborg Larsdatter. Min Anders skal være fra Nordeide, mens for den andre er det tilføyet Jellestad.Jeg får vel sjekke kirkeboken på nytt for å se om det er flere Anders født i 1854. Takk for hjelp så langt. Wenche Iversen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.