Gå til innhold
Arkivverket

[#71964] Tora Solberg


Gjest Knut Skjånes
 Del

Recommended Posts

Gjest Knut Skjånes

Tora Kristine Tørrisdtr. Solberg (1888-1955) giftet seg i 1914 med Ivar Skjånes, senere ordfører i Trondheim og enda senere fylkesmann i Sør-Trøndelag. Tora var født i Inderøy. En muntlig familietradisjon forteller at hun var søskenbarn til Karl Karlsen f. 1878 i Inderøy og bosatt i Trondheim ved den kommunale folketellingen i 1925. Yrket hans var maskinmontør. Jeg er på jakt etter de slektstrådene som binder de to sammen. Kan noen hjelpe meg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Åshild Vang

Mødrene til Tora og Karl, hhv. Kristina gift Solberg, og Karolina gift Karlson, var søstre.De var to av fire døtre hos Elen Margrete og Kristian Vang på Øver-Rol på Inderøy. Dette i flg Andreas Ystads 'Ættetavlor fraa Innherad'

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Knut Skjånes

Til Åshild Vang. Kan du sende meg epostadressen din? Jeg vil gjerne snakke med deg om noe som ligger utenfor emnet i denne debatten.Epostadressen min er knut.skjanes@c2i.net.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.