Gå til innhold
Arkivverket

[#71968] Hvor ble det av Erling Normann Lier ?


Gjest Ted Lier
 Del

Recommended Posts

Gjest Ted Lier

Erling Normann Lier var født 18. september 1906 i Onsø i Fredrikstad, døpt samme sted og konfirmert i Glemmen, Østfold. Han var musiker (fiolinist) og spillte mye bl.a. sammen med sin far og sin bror. 17. mars 1943 var siste gang Erling Normann Lier ble observert. Da var han på 'Den Gamle Major' på Majorstuen i Oslo og tok seg en øl (eller 2) og fortalte at han skulle på kino. Siden han dro fra 'Major'n' er det ingen som har sett eller hørt noe til han.Jeg sitter på et brev fra hans mor (min oldemor), datert 6. august 1945, som lyder:'Hr.Sender et billede av min sønn Erling Lier. Vil De være venlig å se om De gjenkjender ham som den fiolinisten Erling Lier De møtte i en leir i Tyskland. Jeg har ingenting hørt fra ham siden han forsvant 17/3-43. Vil De venligst sende mig nogen ord og returnere fotoet.Vennlig hilsen Thora Lier'Det er dessverre ikke noe navn etter 'Hr'Siden han kanskje er observert i Tyskland; Finnes det noen lister man kan lete i ?Siden brevet fra hans mor er skrevet så sent som i august 1945, er det vel kankje også en liten sannsynlighet at han overlevde krigen ?Info om denne forsvinningen mottas med stor takk !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 8 måneder senere...
Gjest Ted Lier

Jeg tillater meg å prøve på nytt igjen med denne tråden. Er det noen der ute som kan hjelpe meg ?Erling Normann Lier var født 18. september 1906 i Onsø i Fredrikstad, døpt samme sted og konfirmert i Glemmen, Østfold. Han var musiker (fiolinist) og spillte mye bl.a. sammen med sin far og sin bror. 17. mars 1943 var siste gang Erling Normann Lier ble observert. Da var han på 'Den Gamle Major' på Majorstuen i Oslo og tok seg en øl (eller 2) og fortalte at han skulle på kino. Siden han dro fra 'Major'n' er det ingen som har sett eller hørt noe til han.Jeg sitter på et brev fra hans mor (min oldemor), datert 6. august 1945, som lyder:'Hr.Sender et billede av min sønn Erling Lier. Vil De være venlig å se om De gjenkjender ham som den fiolinisten Erling Lier De møtte i en leir i Tyskland. Jeg har ingenting hørt fra ham siden han forsvant 17/3-43. Vil De venligst sende mig nogen ord og returnere fotoet.Vennlig hilsen Thora Lier'Det er dessverre ikke noe navn etter 'Hr'Siden han kanskje er observert i Tyskland; Finnes det noen lister man kan lete i ?Siden brevet fra hans mor er skrevet så sent som i august 1945, er det vel kankje også en liten sannsynlighet at han overlevde krigen ?Info om denne forsvinningen mottas med stor takk !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.