Gå til innhold
Arkivverket

[#71983] Lars Lynge fra Norge - f. ca. 1725-1803 - bosatte sig i Godthåb/Grønland


Gjest Johanne Lund Eriksen
 Del

Recommended Posts

Gjest Johanne Lund Eriksen

Lars Lynge, fader til Albrecht Lynge: en af vores forfædre fra Norge, bosatte sig i Grønland i kolonitiden som bødker.Ostermann: Bidrag til Grønlands beskrivelse fort. av. Normenn før 1814 side 53:Af mandskabet skal nævntes bødkeren Lars Lynge (ca. 1725-1803) gift med 1754 med Grønlænderinde Maren (1737-85).Er der nogle, som ved, hvor i Norge, Lars Lynge stammede fra - og evt. kender til hans forfædre i Norge? Jeg har mange data om efterkommerne i Godthåb. se www.lund-eriksen.dkMvh Johanne Lund Eriksen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Heidi Austad

Hei Johanne. Muligens et skudd i blinde, men.... Tok et landsdekkende søk i FT 1801 på etternavn Lynge. Stavanger, Egersund: Elisabeth Christine Lynge, 73 år (født ca 1727), enke 1. gang. En mulig svigerinne/søster? Hun bor sammen med sin søster, Anna Sylvius Rejersen, 75 år, enke 2. gang. Mvh Heidi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Johanne Lund Eriksen

Hej Heidi, Det kan muligt de er i familie - men det kan jeg nok først få checket i kirkebøgerne - men jeg kan se i de scannede kirkebøger, at jeg ikke kan komme så langt tilbage i Stavanager. Mvh Johanne Lund Eriksen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.