Gå til innhold
Arkivverket

[#71996] Hjelp til å tyde kirkebok, Viede i Røyken 1833


Gjest Kari Anne Støyl
 Del

Recommended Posts

Gjest Kari Anne Støyl

Hei! Jeg trenger hjelp til å tyde hva som står om par nr.5.Jeg trur det står Olaues Olsen og Marthe Andreasd, men resten er ganske uforståelig for meg. Skulle bl.a. gjerne ha visst hva foreldrene deres heter. Håper det er noen som kan hjelpe meg med dette.Lenke(Hvis lenken ikke virker, så gjelder det viede i Røyken 1833. Side 141.) Hilsen Kari Anne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kari Anne Støyl

Takk for hjelpen. Det var ikke mye opplysninger å hente i klokkeboka, men jeg ser ihvertfall at Marthe var født på Braaset.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Marthe het Andersdatter og ikke Andreasdatter. Jeg vet ikke om det utgjør noen forskjell for deg.I minist.boka tror jeg det står Olaus Olsen gaardmand og ungkarl. Jerstad ...stad, nu opholder han sig paa Hyg...., 31 år. (Kan Jerstad være det samme som Gjerstad?) Navn på foreldrene blir man ikke klokere av da det jo bare står Ole og Anders.Her er de i 1865 Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Dåpen til Olaus i 1802, øverst h.side. Lenke Jeg har ikke sjekket om han døde som baby, og at foreldrene fikk en ny sønn like etter som de kalte det samme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kari Anne Støyl

Tusen takk for hjelpen, Berit!Siden til Olaus har jeg endel på fra før, men det var kjempefint å få familien til Marthe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Jeg har sjekket faddere til 5 døtre av Olaus og Marthe, men det ser ikke ut som om det er noen fra hennes familie. Olaus og Marthe i 1865 Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Gjest Anne Elisabeth Myrvang

Heisann!Du finner også dåpen til Marthe/Marte i Klokkerbok Røyken 1797-1810 s. 24, P 15, nederst på venstre side. LenkeMvh. Anne Elisabeth Myrvang

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Elisabeth Myrvang

Glemmer alltid noe.. Ved vielsen i Ministrialboken, Ekteviede 1833, side 141 leser jeg i rubrikken Fødested og Opholdssted: Jerdahl Fødested nu opholder han sig paa Hyg(g)en Bruden født paa Braaseth. Det stemmer også med stedsnavn i nærheten.Mvh. Anne Elisabeth

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.