Gå til innhold
Arkivverket

[#72013] Tydehjelp, kirkebok for Ringebu


Gjest Anders Bakken
 Del

Recommended Posts

Gjest Berit Knudsen

Ikke alt, men jeg kan prøve: 16/5 1765 trolovet enkemanden Joen Svendsen under Strande?, og Anne Pedersdt. Caut. Christen Strande og Niels..... Viet 5/7.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anders Bakken

Takk! Da var de det paret jeg håpet de skulle være, men spørs om det ikke stopper i forhold til å finne ut hvor Anne er fra. Var det jeg håpet kirkeboka skulle gi meg svar på der. Men takk i alle fall!Forøvrig om noen skulle ha interesse av det; Jon Svendsen er f 1708. (Foreldre; Svend Andersen Bache og Ingeborg Steffensdtr.) Død på Hortom u. Strande i 1782. Gift i 1731 med Mari/Maren Christensdtr.(død 1762, 56år Strandstuen) Får barna Christen 1733, Anders 1735, Ingeborg 1738, Ingeborg 1740 og Mali i 1744. Jon er her kalt Skafløtten. Gifter seg opp igjen med Anne Pedersdatter i 1765 og får barna Peder 1767, Berthe/Beret 1768 (min ane) og Mari 1772. Jon er nå kalt Strandstuen (u. Strande) Har ikke greid å finne dødsfallet til Anne.Strandstuen, Skafløtten og Hortom er muligens alle plasser under Strande? Litt stor aldersforskjell etterhvert men kan ikke skjønne annet enn at dette er riktig allikevel.Anders.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.