Gå til innhold
Arkivverket

[#72018] Sogn og Fjordane, Førde: Mons Olsen Aase, f. 1885, Naustdal


Gjest Inger Bjørnaas
 Del

Recommended Posts

Gjest Inger Bjørnaas

Er det noen som kjenner til hvor det ble av denn Mons Olsen ? I bygdeboka står det ingenting om hans skjebne.Her er familien i FT1900: [url="http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/WebCens.exe?slag=visbase&sidenr=5&filnamn=f01433&gardpostnr=17>LenkePrøver å hjelpe noen på Island til å finne sitt opphav her i Norge.Denne Mons Olsen passer godt til den vi søker, men ut fra opplysningen jeg har avviker fødselsdatoen med en dag.Mons Olsen Aase var født 8.7.1885 (pos. 27):

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inger Bjørnaas

Tusen takk skal dere ha. Skal prøve å sjekke etterslekt i Amerika, samt hvem som fester grava til Malene (hvis det tillates å gi ut slike opplysninger).Er det noen som vet om det finnes bygdebok for Askøy og om det kan finnes noe om Malene og familien der ?Beste hilsen Inger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Johan Arthur Hansen

I Askvoll IIA, står følgende ynder Askvoll øvre: Henrik Olai Karlsson Gjervik f.1896 g.1916 med Malene Olsdtr. Jonstad f.Åse 1891. Han utvandret i 1923 til USA. Hjemme i 1962. Barn: Kåre Johan f.1918 bosatt på N. Folkestad, Inger Olava f.1918 - bosatt på N. Folkestad, Helga Marie f.1919 boasatt på Sørbøvåg i Laksevåg, Magnhild Tordis f.1920 g.1945 og Målfrid f.1923 bosatt på Askøy. Kilde Askvoll IIA, side 242, nr. 105 Mvh. Johan Arthur Hansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Johan Arthur Hansen

Det står også om familien på Folkestad, men siden det handler om nålevende, så får jeg eventuelt sende dette på mail. Mvh. Johan Arthur Hansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inger Bjørnaas

Tusen takk skal dere ha begge to. Det hadde vært fint om du kunne sende meg videre opplysninger på mail, Johan Arthur. Min mailadresse er: ibjoerna@frisurf.noBeste hilsen Inger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Harald Jarl Runde

Eg prøvde å sende deg ein e-post Inger for å utdjupe temaet meir, men fekk den berre i retur. Men kanskje du kan kontakte meg på harun(krøllalfa)onlinedotno

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inger Bjørnaas

Jeg har fått 2 mailer fra deg, men jeg har sendt deg en nå nettopp. Hvis du ikke får den må du gi meg beskjed her.Beste hilsen Inger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inger Bjørnaas

Det ser nå ut som om saken kan være løst. Har nettopp vært i kontakt med barnebarnet til Malene Olsdt. Åse, søster til Mons, og han kunne bekrefte at Mons Olsen Åse bosatte seg på Island og at han døde på sjøen. Han skulle imidlertid snakke med sin tante som nå var over 90 år for å høre om hun visste noe mer.Tusen takk for all hjelp vi har fått.Beste hilsen Inger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.