Gå til innhold
Arkivverket

[#72026] Mari Nilsdtr. f ca 1749 i Fet.


Gjest Anne Sollman
 Del

Recommended Posts

Gjest Anne Sollman

Takk Lars Ove, jeg har funnet henne i FT, og funnet dåpen til datteren og vielsen med John, men foreldrene hennes finner jeg ikke. De er vel for 'gamle' til å ha kommet med i FT.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars Ove Wangensteen

Jeg kan heller ikke se noen kandidater i Fet, men det kan jo være at hun er innflytter? Det er flere kandidater i bygdene rundt Fet. Men å finne den rette kan nok bli utfordrende

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ronny Rismyhr Haugen

Familien er omtalt i Bygdehistorie for Fet bind 5, av Jan Erik Horgen, s. 325, på plassen Hararud. Det står der at Mari Nilsdatter var fra Kvernstua under Bjørkeflåtten. Er også nevnt at mora til Mari, Sissel Kristensdatter, døde på Hararud i 1780.I samme bind, s. 504 (Kvernstua under Bjørkeflåtten) omtales paret Nils Tostensen, sannsynligvis fra Sætra under Mellom Hanaborg, Aurskog, f. 1721, g. 1746 m. Sissel Kristensdatter fra Krokstad, Blaker (1721-80). Blant deres barn nevnes Mari, f. 1749, g. 1778 m. Jon Olsen Bakken under Østanes, til Hararud under Ersrud.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Sollman

Takk Ronny, dette var midt i blinken, ser ut til at jeg må få tak noen bygdebøker. Faren Nils kommer så vidt jeg forstår fra Aurskog, og mora Sissel fra Blaker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.