Gå til innhold
Arkivverket

[#72044] Noen som kan tyde dette?


Gjest Berit Gullbekk
 Del

Recommended Posts

Gjest Berit Gullbekk

Det gjelder nr.34 Andreas og det som står om foreldrene og i merknadsfeltet. Disse fartet trolig litt her og der så jeg har problem med å finne ungene. Andreas skal i alle fall ha 3 eldre søsken: Severin, Nikoline og Otto.Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Gullbekk

Nå har jeg funnet en Anton f.7/1 1835 i Fåberg der moren skal være født. Han dukker opp i Åsnes i FT1865 så han er nok en bror.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kirsti Rye

Det ser ut som om de har hatt en Andreas før, som kanskje har dødd som liten?Kildeinformasjon: Oppland fylke, Lillehammer i Fåberg, Klokkerbok nr. 6 (1837-1855), Fødte og døpte 1840, side 40-41. Permanent sidelenke: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=8938&idx_id=8938&uid=ny&idx_side=-22>Lenke Permanent bildelenke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Gullbekk

Hjertelig takk!!!! Jeg lette i Leinstrand, men 10 år for sent. I FT 1865 er Severin 25 år. Kanskje det er 2 Severin også. Jeg får vel bare følge sogna nedover til Åsnes. Elias var født der og kom tilbake på gamle dager. Håper noen kan tyde hva klokkeren skrev også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Gullbekk

Hjertelig takk!!!! Jeg lette i Leinstrand, men 10 år for sent. I FT 1865 er Severin 25 år. Kanskje det er 2 Severin også. Jeg får vel bare følge sogna nedover til Åsnes. Elias var født der og kom tilbake på gamle dager. Håper noen kan tyde hva klokkeren skrev også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Gullbekk

Hjertelig takk!!!! Jeg lette i Leinstrand, men 10 år for sent. I FT 1865 er Severin 25 år. Kanskje det er 2 Severin også. Jeg får vel bare følge sogna nedover til Åsnes. Elias var født der og kom tilbake på gamle dager. Håper noen kan tyde hva klokkeren skrev også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunnar Sigdestad

Hei Berit!Lenka i (1):Som Forældre opgaves: omvankende Folk: Elias Amundsen Nybu af Faaberg & Hstr. Anne Nielsdr.Moderen til dette Barn, hvis opgivne Mand ei fulgte med, og som foregav at være paa Reise til Romsdalsfjordene, fødte paa [....] Sønstebøløkken i Lessøe Hovedsogn [...] Barn, og opgav forøvrigt at være Inderster paa Nybu i Faaberg. Hun havde desforuden 4 Børn med sig. Anmeldt for Sognepræsten i Faaberg i Skriv: af 13/4-48.Ligesaa anmeldt for Sognepræsten i Hoffs Præstegld. i Soløer, hvor Vedkommende skal have domicilium ifølge Skriv: fra Sognepræsten i Faaberg af 4/4-48Klokkarboka: Moderen til dette Barn kom uden at hendes Mand var med hende, her igjennem, og foregav at være paa Reise til Romsdalsfjordene, blev syg, og fødte Barnet paa Pladsen Sønstebøløkken i Lessøe Hovedsogn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.